بهره‌برداری از بیمارستان شهرستان شهریار بعد از ۳۳ سال
بهره‌برداری از بیمارستان شهرستان شهریار بعد از ۳۳ سال
شهریاریها - استاندار تهران گفت: کلنگ بیمارستان امام خمینی شهریار که ۳۳ سال پیش زده شده تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و ۴۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی این شهرستان اضافه می‌شود.

به گزارش شهریاریها ،محسن منصوری در یک برنامه تلویزیونی افزود: در بخش مدیریت‌ها،موضوع جوانگرایی موثر را در دستور کار قرار دادیم تا گام دوم بیانیه انقلاب در بدنه استانداری محقق شود  و سن مدیران ۱۰ سال جوان تر شده است؛ همچنین ما معتقد به مدیریت میدانی هستیم نه مدیریتی که پشت مانیتور و در فضای کارتابلی باشد.

وی با اشاره به ۱۰۰ روز حضور بین مردم مناطق مختلف تهران اظهارداشت: رئیس جمهور نگاه ویژه به تهران دارد؛ تا امروز ۱۴۸ مصوبه به ما ابلاغ شده است. این مصوبات بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی، ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات و چهار هزار میلیارد تومان هم در حوزه آب و فاضلاب است.

منصوری درباره بیمارستان شهرستان پردیس گفت: رئیس جمهور دستور داده که بیمارستان پردیس در ۶ ماه آماده شود که این دستور رأس موعد انجام خواهد شد. 

استاندار تهران با اشاره به تست سرد متروی پرند در تیر سال جاری و تامین هزار میلیارد تومان سرمایه برای اتمام این طرح از طریق خرید یک زمین و تغییر کاربری آن در پرند، اظهار داشت: کار متروی پرند با جدیت پیش می‌رود و تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. برای تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی در این شهرستان برنامه‌ای نداریم اما ایجاد زیر ساخت‌های بهداشتی در دستور کار است که یک کلینیک در گذشته افتتاح شده و یک طرح بیمارستانی هم در دست اقدام است.

بازگشت مجدد ۲۷۵ واحد راکد به چرخه تولید

وی با بیان اینکه در هفته دولت، ۷۱۵ طرح به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان عمدتا در حوزه اقتصاد و عمران به بهره‌برداری رسید ادامه داد: سال گذشته ۱۲۸ هزار شغل ایجاد کردیم و کد ملی افراد در وزارت کار ثبت شده است همچنین هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه اقتصادی استان تهران پرداخت شده و ۲۷۵ واحد راکد مجدد به چرخه تولید برگشته است.

منصوری درباره برنامه استانداری برای شهرک های صنعتی تهران گفت: مصوبه ۱۲۰ کیلومتری محیط زیست که در سال ۴۶ به تصویب رسیده، منجر به ساخت و ساز غیرمجاز می‌شد و حتی بعضی از طرح ها که کارکرد محیط زیستی هم داشتند نمی‌توانستند پیشرفت کنند. از نظر زیرساخت برای احداث شهرک صنعتی جدید مشکل نداریم اما حتما باید محیط زیست تایید کند و صنعت پاک باشد البته ما همه قواعد را رعایت می‌کنیم و اجازه توسعه دانش بنیان هم می‌دهیم.

افتتاح شهرک صنعتی تخصصی پوشاک در جنوب ری

وی با اشاره به حضور ۳۸ لکه صنعتی در اطراف تهران گفت: در این ۱۰ماه حضور، شهرک صنعتی تخصصی پوشاک در جنوب ری را افتتاح کردیم و شهرک دماوند هم به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافت. ۱۳ سال پیش مصوبه ایجاد شهرک صنعتی ملارد مطرح شده بود که آن را هم به مرحله عمل رساندیم. خوشبختانه اختیار افزایش اراضی تا سقف ۳۰۰ هکتار در شهرک های صنعتی هم به استانداری داده شده است.  

نظر استاندار تهران درباره آلودگی هوای پایتخت

این مقام مسئول درباره آلودگی هوا در پایتخت گفت: آلودگی هوا ممکن است ناشی از پدیده نوظهور گرد و غبار باشد اما آلودگی تهران عمدتا ناشی از سوخت است که قانون هوای پاک، وظایف هر نهاد در رفع این مشکل را بیان کرده است. یکی از این راهکارها مدیریت زمان است؛ اول مهر که مدارس باز می شوند باید ساعت کاری ادارات و بانک ها تغییر کند همچنین مباحث فرهنگی هم در رفع آلودگی هوا موثر است؛ همانطور که می دانید موضوع تک سرنشینی در تهران بیداد می‌کند. برای بهبود این وضعیت، طرح‌های حمل و نقل ریلی دنبال می‌شود؛ متروی اسلامشهر سه سال زمان لازم دارد. متروی ورامین ۲ سال طول می کشد و متروی پردیس هم کلا شروع نشده و ۲۰ هزار میلیارد هزینه لازم دارد.

وی ادامه داد: تهران ۷۵۰۰ اتوبوس لازم دارد که اکنون پنج هزار دستگاه در شهر کار می کنند و به همین منظور شهرداری تهران ۹۰۰ اتوبوس وارد خواهد کرد. 

استاندار تهران درباره اقدامات اجتماعی و فرهنگی در پایتخت یادآور شد: در ساختار سیاسی اجتماعی تهران باید تمرکززدایی شود. به دستور رئیس جمهور مهاجرت به تهران در کلان دولت بحث می‌شود. اکنون قرارگاه اجتماعی در استانداری و فرمانداری‌ها شکل گرفته و بخش زیادی از معتادان جمع آوری شده‌اند و جلساتی هم با سازمان های مردم نهاد داشتیم.