بلاتکلیفی ۱۴ ساله شهرداری چی های شهریار برای دریافت زمین
بلاتکلیفی ۱۴ ساله شهرداری چی های شهریار برای دریافت زمین
شهریار- پرسنل خدماتی شهرداری شهریار ۱۴ سال است، برای دریافت زمین های خریداری شده بلاتکلیف هستند.

به گزارش شهریاریها ، تعاونی کمیته رفاه شهرداری شهریار در سال ۱۳۸۶ با خرید زمینی در خیابان «رزاق دوست» طبق فراخوان اقدام به واگذاری فیش زمین برای پرسنل شهرداری کرد.

در پی این اقدام، اعضای ۳۵۰ نفری برنده در قرعه کشی به امید زمین با کاربری مسکونی اقدام به واریز فیش‌های صادر شده کردند، اما متأسفانه انتظار ۱۴ ساله جهت تعیین تکلیف شدن این زمین‌ها ثمری نداشته و این روزها گلایه‌های اعضا تعاونی را در مقابل شهرداری و فرمانداری شهریار شاهد هستیم.

نهادهای مسئول پاسخ قانع کننده‌ای برای اعضا ندارند

رحمانیان یکی از اعضا این تعاونی در همین خصوص اظهار داشت: بنده ۱۵ سال پیش یک قطعه از زمین‌های تعاونی کمیته رفاه را ثبت نام نمودم و درهمان سال نقشه ترسیم و دفترچه واگذاری به اعضا واگذار شد، که متأسفانه تاکنون علی رغم پی گیری از مسئولان هنوز پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.

بلاتکلیفی ۱۴ ساله شهرداری چی های شهریار برای دریافت زمین

وی ادامه داد: اعضای تعاونی کمیته رفاه اکثریت از قشر خدماتی شهرداری بوده و افراد ضعیفی هستند و از استاندار تهران، دادستانی، فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری شهریار تقاضا داریم که به این موضوع ورود کرده و ۳۵۰ خانوار را از بلاتکلیفی نجات دهند.

خانم یوسفی عضو دیگر این تعاونی نیز در این باره گفت: از مهر ماه سال گذشته با نمایندگانی از اعضا به استانداری، بازرسی کل کشور و مسکن و شهرسازی جهت پی گیری و تعیین تکلیف زمین‌های تعاونی مراجعه کردیم، که همه آن‌ها در پاسخ به ما گفتند، تنها نهادی که می‌تواند شما را کمک کند خود شهرداری است و متأسفانه شهرداری هم هیچ اقدام عملی برای ما انجام نمی‌دهد.

مصوبه ۷۰ به ۳۰ استانداری توان واگذاری زمین را از تعاونی گرفته است

شهردار شهریار در پاسخ به مطالبات اعضا تعاونی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سنوات گذشته تعاونی مسکن رفاه کارکنان شهرداری شهریار اقدام به خرید زمین می‌کند و بر اساس ضوابط و قوانین در شهرداری تشکیل پرونده داده و با شهرداری توافق می‌کند که بر اساس این توافق به کمیته فنی و ماده ۵ استانداری تهران ارسال می‌شود، که در آنجا سهم شهرداری ۷۰ درصد و تعاونی ۳۰ درصد خالص مسکونی مصوب می‌شود.

محمد صادق کولیوند اظهار داشت: ابتدا در توافق ۶۰ به ۴۰ تعاونی توان واگذاری زمین‌ها به اعضا را داشته اما مصوبه ۷۰ درصد سهم استانداری کار را پیچیده کرده و تعاونی توان واگذاری زمین به اعضا را ندارد و چراکه دو دانگ آن مالک دیگری دارد.

وی اضافه کرد: ماده ۵ سهم شهرداری برای سرانه‌ها را مد نظر قرار داده و هم اکنون شهرداری با مالک دو دانگ توافق کرده و این موضوع به تصویب شورا و تأیید کمیته تطبیق فرمانداری رسیده و برای کمیسیون ارسال شده است.

کولیوند افزود: شهرداری منتظر پاسخ کمیسیون ماده ۵ و مسکن و شهرسازی استان تهران برای اجرا است، اگر تعاونی امروز توان واگذاری ۷۰ درصد سهم شهرداری را داشته باشد، برابر ضوابط شهرداری آمادگی دارد که در ۲۴ ساعت دستور تهیه نقشه و جواز را صادر کند.

مالکان دو دانگ زمین‌ها باید با شهرداری توافق کنند

رئیس شورای اسلامی شهر شهریار نیز در گفتگو با خبرنگار مهر تنها راه حل مشکل زمین‌های تعاونی شهرداری را توافق مالکان سهم دو دانگ با شهرداری دانست و افزود: مالکان سهم دو دانگ باید جهت رفع و حل مشکل با شهرداری توافق کنند.

فریدون وکیلی افزود: از این طریق هم حق و حقوق شهرداری پرداخت می‌شود و هم اعضای تعاونی به زمین‌های خود می رسند.

افرادی که ۱۴ سال پیش اقدام به پرداخت وجه برای زمین دار شدن در تعاونی شهرداری کردند، اطلاعی از مشکلات مالکیت اراضی نداشته‌اند و به اعتبار شهرداری اقدام به این خرید کرده‌اند و اینکه سرگردان مشکلات اینچنینی باشند، منطقی نیست.

امیدواریم، مسئولان هرچه سریع‌تر برای رفع مشکل مردم اقدام کنند، تا بیش از این شاهد آزار این زحمتکشان بخش خدماتی شهرداری نباشیم.