فیلم «حادثه» به کارگردانی «اودری دیوان» برنده شیر طلایی هفتادوهشتمین جشنواره فیلم ونیز شد. به گزارش سینماسینما، هفتادو هشتمین دوره از جشنواره فیلم ونیز امشب در یک مراسم اختتامیه پرستاره به کار خود پایان داد و برندگان بخش رقابتی جشنواره امسال اعلام شدند. جایزه مارچلو ماسترویانی در تجلیل از بهترین بازیگر مستعد و نوظهور برای […]

فیلم «حادثه» به کارگردانی «اودری دیوان» برنده شیر طلایی هفتادوهشتمین جشنواره فیلم ونیز شد.

به گزارش سینماسینما، هفتادو هشتمین دوره از جشنواره فیلم ونیز امشب در یک مراسم اختتامیه پرستاره به کار خود پایان داد و برندگان بخش رقابتی جشنواره امسال اعلام شدند.

جایزه مارچلو ماسترویانی در تجلیل از بهترین بازیگر مستعد و نوظهور برای بازی در فیلم دست خدا به فیلیپه اسکوتی رسید و جایزه ویژه هیات داوران به فیلم حفره ساخته میکل‌آنجلو فرامارتینو اهدا شد. فیلم دختر گمشده به کارگردانی مگی جیلنهال جایزه بهترین فیلمنامه را گرفت.  جان آرسیلا برای بازی در فیلم شغل: ۸ گمشده جام ولپی برای بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد و جام ولپی برای بهترین بازیگر زن به پنه‌لوپه کروز بازیگر فیلم مادران موازی رسید.

جین کمپیون فیلمساز سرشناس نیوزیلندی برای فیلم قدرت سگ جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد و جایزه بزرگ هیات داوران برای فیلم دست خدا به پائولو سورنتینو فیلمساز ایتالیایی اعطا شد. و در نهایت جایزه شیر طلایی برای بهترین فیلم به فیلم حادثه ساخته اودری دیوان کارگردان فرانسوی لبنانی الاصل رسید.

در بخش افق‌های جشنواره امسال نیز فیلم زوار ساخته لاوریناس باریسا جایزه بهترین فیلم را گرفت، اریک گراول برای فیلم تمام وقت برنده جایزه بهترین کارگردان شد. جایزه ویژه هیات داوران به فیلم جنبش بزرگ از کیرو روسو رسید و فیلم ۱۰۷ مادر به کارگردانی پیتر کرکاس جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد. همچنین لور کالامی برای فیلم تمام وقت برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد و پایست چون برای بازی در فیلم ساختمان سفید جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت.

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از روز ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور ۱۴۰۰) با نمایش فیلم مادران موازی به کارگردانی پدرو آلمادوار در جزیره لیدو آغاز به کار کرده بود.

منبع: ایرنا