برگزاری مراسم ختم و فاتحه خوانی در آرامستانهای اسلامشهر ممنوع است
برگزاری مراسم ختم و فاتحه خوانی در آرامستانهای اسلامشهر ممنوع است
اسلامشهر- فرماندار اسلامشهر با اشاره به افزایش ابتلاء و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا گفت: برگزاری مراسم ختم و فاتحه خوانی در آرامستان‌های شهرستان ممنوع است.

به گزارش شهریاریها ، مسعود مرسلپور عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش ابتلاء و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا برگزاری مراسم ختم و فاتحه خوانی در آرامستان‌های شهرستان از جمله دارالسلام ممنوع است.

مرسلپور ضمن حضور در قطعه مربوط به دفن فوتی‌های کرونایی آرامستان دارالسلام گفت: مدیر اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان مسئول بقاع متبرکه و امام زاده‌های شهرستان، مدیر عامل سازمان دارالسلام و متولیان سایر آرامستان‌ها در این زمینه مسئولیت دارند و باید از اجرای هرگونه مراسم ختم بویژه در روزهای پنج شنبه و جمعه جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همکاری لازم را در این خصوص با مدیریت آرامستان‌ها خواهد داشت، افزود: از شهروندان عزیز نیز درخواست داریم تا با مدیران آرامستان‌های شهرستان همکاری داشته باشند و جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و پاسداشت حقوق دیگران از برپایی مراسم ختم و فاتحه خوانی خودداری کنند.

فرماندار اسلامشهر در ادامه با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای فعالیت بندر خشک آپرین فراهم شده است افزود: امیدواریم با همت مدیرعامل راه آهن و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی از روز شنبه هفته آینده فعالیت بندر خشک آپرین آغاز شود.

وی با بیان اینکه افتتاح رسمی این مجموعه عظیم پس از اتمام عزاداری‌های دهه نخست محرم انجام خواهد شد از حمایت‌ها و پیگیری‌های مدیران ملی و استانی بویژه استاندار تهران و همراهی‌های مدیر عامل راه آهن و رئیس کل گمرک کشور جهت راه اندازی بندر خشک آپرین قدردانی کرد.