برگزاری مراسم اعتکاف در شهرهای قرمز استان تهران ممنوع است
برگزاری مراسم اعتکاف در شهرهای قرمز استان تهران ممنوع است
شهریاریها - استاندار تهران با اشاره به اینکه مراسم‌ دهه فجر با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار خواهد شد گفت: برگزاری اعتکاف در شهرهای قرمز ممنوع و در شهرهای نارنجی و زرد با ۲۰ درصد ظرفیت برگزار می شود.

به گزارش شهریاریها ،محسن منصوری ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: شرایط کشور و ابتلاء به کرونا در جلسات مختلف تبیین شده است و در دو هفته اخیر شاهد سیر صعودی در کشور و استان تهران هستیم، از این رو شرایط حساس است به ویژه که در آستانه سال جدید قرار داریم و هنوز به پیک نرسیم و باید خود را برای شرایط سخت آماده کنیم.

وی در مورد مصوبات جلسه افزود: آنچه تنها راه مبارزه و علاج در مقابل این بیماری مطرح شده افزایش واکسیناسیون دز سوم یا یاد آور می‌باشد که طبق مستندات ارائه شده کسانی که تزریق سوم را دریافت کردند تا یک پنجم احتمال مبتلا شدن آنها کاهش پیدا می‌کند که میزان واکسیناسیون دز سوم در تهران به ۳۲ درصد رسیده ولی کفایت نمی‌کند و همه باید بسیج شوند.

استاندار تهران با بیان اینکه فرمانداری‌ها به کمک شهرداری‌ها جهت تزریق دز سوم فضاسازی صورت گیرد، عنوان کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا این بود که افراد ۹ تا ۱۲ سال نیز واکسینه شوند البته خانواده‌ها باید در مورد این موضوع اقناع شود.

منصوری سپس گفت: در مورد امیکرون اعمال محدودیت از جنس قرنطینه و تعطیلی پاسخگو نیست و در عین حال نمی‌توان رهاشدگی داشته باشیم، باید تصمیمات را در حوزه اداری و اجرایی پیگیری کنیم، در مورد نمایشگاه‌های بین‌المللی کاملاً اقتضایی تصمیم‌گیری می‌شود چراکه برای برخی از نمایشگاه‌ها از قبل مهمان‌های خارجی دعوت می‌شوند؛ لذا در مورد نمایشگاه‌ها موردی بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در مورد اصناف و مجامع اصناف تأخیر دو ساله در برقراری انتخابات خسارت‌هایی ایجاد کرده و باید یاد بگیریم که با کرونا زندگی کنیم لذا مجمع برگزار شود منتها در فضای باز یا جاهایی که شرایط لازم را دارند.

استاندار تهران تصریح کرد: مراسم‌های دهه فجر بر اساس مصوبات قبلی حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار شود، برگزاری اعتکاف در شهرهای قرمز ممنوعیت دارد و در شهرهای نارنجی و زرد با حدود ۲۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود البته در صورتی که شرایط بحرانی‌تر نشود.

منصوری افزود: برای کارکنان دستگاه‌های اداری پنج روز استعلاجی در نظر گرفته شده تا به محل کار برگردد، به علاوه مراکز واکسیناسیون در شهرستان‌ها و شهر تهران تا پایان بهمن ماه تعطیل نشود.

وی تاکید کرد: در مورد مترو مصوبه قبلی ستاد وزارت کشور این بود که سامانه خرید بلیط به سامانه ایران من متصل شود که اگر کسی واکسن نزده امکان خرید بلیط نداشته باشد و همچنین نباید کسی بدون ماسک وارد مترو و وسایل حمل و نقل عمومی شود.

استاندار تهران گفت: در مورد راهپیمایی ۲۲ بهمن در جلسه ستاد ملی نکات و ملاحظات مختلف مطرح شده که تا فردا اطلاع‌رسانی می‌شود، باید خود را برای شرایط سخت آماده کنیم، از این رو بیمارستان‌ها باید تجهیز شده و برنامه‌ریزی لازم برای پذیرش بیماران صورت گیرد، در مورد سایر مسائل تصمیمات قبلی به قوت خود باقی است و تصمیمات جدید اطلاع رسانی خواهد شد.