برداشت ۲۴ هزار تن سیب‌زمینی در استان تهران
برداشت ۲۴ هزار تن سیب‌زمینی در استان تهران
کشت در فصل بهار و برداشت سیب زمینی در استان تهران در دو فصل تابستان و پاییز انجام می‌شود.

به گزارش شهریاریها ، برداشت تابستانه سیب زمینی در شهرستان های پیشوا، بهارستان و شهریار با تولید در حدود دو هزارتن و برداشت پاییزه این محصول که عمده آن در شهرستان های فیروزکوه و دماوند صورت می‌گیرد، با تولیدی در حدود ۲۲ هزار و ۵۴۶ تن بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: در مجموع امسال ۲۴ هزار تن سیب زمینی در اراضی کشاورزی استان تهران برداشت شده که این میزان نسبت به سال گذشته با ۲۳ هزار و ۷۶۰تن  افزایش داشته است.

وی یادآور شد: ۸۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به کشت محصول سیب زمینی اختصاص دارد که این اراضی عمدتا در مناطق سردسیر و کوهستانی استان قرار دارد.

برداشت پیاز در استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین درمورد برداشت پیاز نیز گفت: کشت این محصول در فصل بهار و برداشت پیاز در استان تهران در دو فصل تابستان و پاییز انجام می‌شود.

وی افزود: برداشت تابستانه پیاز در شهرستان های شهریار، پیشوا، بهارستان، ملارد، پاکدشت و قدس صورت می گیرد که این محصول در این فصل امسال ۵ هزار و ۳۴۹ تن برداشت شد.

به گفته ذوالفقاری، در فصل پاییز نیز عمده محصول پیاز در شهرستان های شهریار و بهارستان صورت می گیرد که ۱۱ هزار و ۴۵۸ تن پیاز امسال در این اراضی برداشت شد.

وی تاکید کرد: امسال حدود ۱۷ هزار تن پیاز از ۲۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران برداشت شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: در سال زراعی ۹۸-۹۹ بیش از ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران زیر کشت محصولات سبزی و صیفی همچون سیب زمینی، پیاز ، کاهو، سیر، کلم، بامیه و .. رفت و در مجموع ۷۱۸ هزار تن محصول تولید شد.

استان تهران در کشاورزی مصرف گرا نیست

 به گفته وی، همگان استان تهران را یک استان مصرف گرا می‌دانند اما این طور نیست و استان تهران در تولید محصولاتی همچون قارچ خوراکی، گل های شاخه بریده، تخم مرغ و چند محصول باغی سرآمد کشور است و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

ذوالفقاری با اشاره به وجود ۵۱ هزار بهره بردار و ۱۴۹ هزار و ۱۵ واحد تولیدی وخدماتی، در استان تهران گفت: خود اتکایی وخودکفایی در تولید محصولات کشاورزی در موضوع امنیت غذایی مورد توجه است.

به گزارش خبرگزاری نصیرنیوز به نقل از ایرنا، استان تهران با دارا بودن  ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دایر (۱۳.۶درصد از کل سطح استان و ۱.۱۶ درصد از کل اراضی کشاورزی کشور) تولید کننده حدود ۶ میلیون تن از تولید محصولات کشاورزی است که حدود ۶ درصد از محصولات تولیدی کشاورزی کشور در استان تهران تولید می شود.