برخی قانون را به نفع خودروسازان دور می زنند
برخی قانون را به نفع خودروسازان دور می زنند

شهریاریها : رئیس پلیس راهور ناجا گفت: استفاده خودروسازان از انحصار موجب کاهش ایمنی و کیفیت خودروهای داخل و افزایش آلایندگی آنها شده که امیدواریم خودروسازان روزی در مقابل مردم و قانون تمکین کنند، متاسفانه در بعضی مواقع شاهد دور زدن قانون هستیم به طوری که حتی قانون را به نفع خودروسازان تغییر می دهند. […]

IMG14134744شهریاریها : رئیس پلیس راهور ناجا گفت: استفاده خودروسازان از انحصار موجب کاهش ایمنی و کیفیت خودروهای داخل و افزایش آلایندگی آنها شده که امیدواریم خودروسازان روزی در مقابل مردم و قانون تمکین کنند، متاسفانه در بعضی مواقع شاهد دور زدن قانون هستیم به طوری که حتی قانون را به نفع خودروسازان تغییر می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز مراسم افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور غرب استان تهران با حضور سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا، حسین گروسی نماینده مردم شهریار قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران، هادی زاده فرماندار شهریار و جمعی از مسئولان برگزار شد.

سردار اسکندر مومنی در این مراسم موضوع ترافیک، انضباط و امنیت را یکی از دغدغه های جدی ترین دغدغه های دولتها و ملت ها دانست و اظهار داشت: هم اکنون یک میلیارد و 750 میلیون وسیله نقلیه موتوری در سراسر جهان وجود دارد که به دلایل متفاوت اعم از خطاهای انسانی، خودرویی و جاده ای و … سالانه بالغ بر یک میلیون و 270 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در دنیا فوت می کنند.

وی افزود: کشور ما نیز همانند دیگر کشورها با معضل ترافیک دست و پنجه نرم می کند، بیش از 90 درصد جابجایی بار و مسافر در ایران زمین محور است و کمتر از 10 درصد ترابری توسط سایر بخشهای هوایی ریلی و دریایی صورت می گیرد.

این مسئول با اشاره به حجم بالای جابجایی های زمینی در کشور عنوان کرد: تصادفات وقوع یافته طی سنوات گذشته در کشور منجر به فوت 28 هزار نفر شد که با همت و تلاش دستگاه های ذیربط، همراهی مردم و رسانه ها و در نهایت تدابیر پلیسی به کمترین آمار ممکن یعنی حدود 18 هزار نفر رسید.

خودروسازان اصول استاندارد را رعایت کنند

مومنی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در به حداقل رسیدن سوان و حوادث رانندگی گفت: فرمانده کل ناجا نیز در جلسات متعددی تاکید بسیاری بر توجه به فرماندهی های غرب و شرق تهران داشتند که در این راستا ما نیز تمام توان خود را برای ارتقای امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی در این دو حوزه به کار خواهیم بست.

رئیس پلیس راهور ناجا امنیت را مقدمه توسعه دانست و افزود: کشوری در دنیا وجود ندارد که با نا امنی به مراحل رشد و توسعه دست یافته باشد چرا که توسعه پایدار در بستر امنیت شکل می گیرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود زیرساختهای جابجایی و حمل و نقل را یکی از نیازهای اساسی و اصلی کشور برشمرد و گفت: سازماندهی این موضوع در توان یک سازمان، مولفه و شعار خاص نیست بلکه به معنی واقعی کلمه موضوعی ملی، بین بخشی و چند جانبه است.

وی، معماری شهری، پارکینگ، صنعت خودرو و… را از نیازهای زیرساختی در ارتقاء امکانات تجهیزاتی پلیس راهور برشمرد و اظهار داشت: یکی از درگیریهای مستمر و گلایه های ما از صنعت خودروسازان مساله رعایت اصول استاندارد است، امروز دغدغه اصلی این است که زمان و سلامتی مردم در ترافیک هدر نرود، همچنین در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی شود.

این مسئول با اشاره به آلودگی های هوا در تهران و سایر کلانشهرها اظهار داشت: سموم گازهای تولید شده ناشی از مصرف اضافی سوخت با بارش باران و وزش باد از بین نمی رود، بلکه به صورت های دیگر محیط زیست را دچار آسیب می کند، لذا باید تلاش شود تا منشاء این معضل از بین برود.

پلیس در مسیر دفاع از حقوق مردم ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد

سردار مومنی تاکید کرد: شعار ما این است که زمان اجرا نشدن قانون گذشته و پلیس در مسیر دفاع از حقوق مردم ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد و در مساله اصول استاندارد خودروها امروز تمام خودروسازان موظف شدند خودروها را به سیستم ترمز ABS و کیسه هوا مجهز کنند.

پرونده خودروهای اسکانیا در چهار دادگاه مفتوح است

این مسئول افزود: پرونده خودروهای اسکانیا نیز در حال حاضر در چهار دادگاه مفتوح است و بنابر اعلام قبلی شماره گذاری نیز همچنان مسدود است، در این زمینه حکم دستگاه قضا مبنای عمل نیروی انتظامی خواهد بود.

وی گفت: استفاده خودروسازان از انحصار موجب کاهش ایمنی و کیفیت خودروهای داخل و افزایش آلایندگی آنها شده است که امیدواریم خودروسازان روزی در مقابل مردم و قانون تمکین کنند.

مومنی گفت: متاسفانه در بعضی مواقع شاهد دور زدن قانون هستیم به طوری که حتی قانون را به نفع خودروسازان تغییر می دهند، این مساله شایسته کشور ما نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی حوزه غرب استان تهران اعلام کرد: شهرستانهای غرب استان تهران حدود دو میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد در حالی که فرماندهی انتظامی این منطقه نوپا است و برغم وجود امکانات شهرستانی انتظارات استانی از آن می رود.

وی با اشاره به مطالبات مسئولان شهرستان، این درخواستها را به حق دانست و ادامه داد: با توجه به وجود جاده‌های پرتردد بین شهری در حوزه غرب استان تهران نظیر آزادراه تهران – قم، ساوه، جاده قدیم تهران – قم، جاده شهریار و… مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش پلیس راهور این فرماندهی به نحوی که بر اساس آمار و نمونه‌گیری های سالانه جاده های این منطقه در زمره 3 یا 4 جاده پرتردد کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: بافت بسیار پیچیده جاده های این منطقه به لحاظ معماری و شهرسازی، جوابگوی جمعیت کنونی نیست و باید با تخصیص اعتبارات لازم این مشکلات رفع شود.