برای نخستین بار گلکسی اس‌4 جای آی‌فون را در آمریکا گرفت!
برای نخستین بار گلکسی اس‌4 جای آی‌فون را در آمریکا گرفت!

گروه فناوری شهریاریها :  در طول سه ماهه ابتدایی سال 2013 میزان فروش گوشی‌های سامسونگ نسبت به قبلا بی‌سابقه بود تا آنجا که در طول ماه گذشته میزان فروش جدیدترین گوشی سامسونگ از آی‌فون اپل در آمریکا بیشتر شد و از چهار اپراتور بزرگ این کشور، سه اپراتور این موضوع را تایید کرده‌اند. بر اساس […]

GalaxyS4-Press-06-380-75گروه فناوری شهریاریها :  در طول سه ماهه ابتدایی سال 2013 میزان فروش گوشی‌های سامسونگ نسبت به قبلا بی‌سابقه بود تا آنجا که در طول ماه گذشته میزان فروش جدیدترین گوشی سامسونگ از آی‌فون اپل در آمریکا بیشتر شد و از چهار اپراتور بزرگ این کشور، سه اپراتور این موضوع را تایید کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ورایزون، اسپرینت و تی‌موبایل اعلام کردند که در طول ماه گذشته میزان فروش Galaxy S4 از آی‌فون بیشتر شده و تنها شرکت AT&T که سال‌ها فروشنده انحصاری گوشی آی‌فون در آمریکا به شمار می‌رفت میزان فروش گوشی آی‌فون 5 را بیش از این گوشی سامسونگ اعلام کرده است.

گفته می‌شود کاربران گوشی آی‌فون به شدت در مورد به روزرسانی نسخه جدید iOS به اپل اعتراض کرده‌اند زیرا نسخه قبلی این سیستم‌عامل خیلی به روز نشده بود.

Galaxy S4 فقط 9/7 میلی‌متر ضخامت دارد و کمی باریک‌تر از مدل قبلی است. وزن آن نیز تنها 130 گرم است که برای یک گوشی 5 اینچی، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. بدنه این گوشی از پلی کربنات ساخته شده است.

در قسمت جلویی این گوشی، صفحه نمایش 99/4 اینچی Super AMOLED با وضوح 1920×1080 پیکسل تعبیه شده که تراکم پیکسلی 441 دارد.

پردازنده Galaxy S4،Exynos 5 Octa است و از پردازشگر چهار هسته‌ای Cortex-A15 با فرکانس 6/1 گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX 544MP3 پشتیبانی می‌کند.

البته مدل دیگری از این گوشی برای بازارهای خاص نیز عرضه خواهد شد که از چیپ Snapdragon 600 کوآلکام استفاده خواهد کرد.

هر دو مدل دارای دو گیگابایت حافظه RAM بوده و از شبکه‌های پرسرعت LTE نیز پشتیبانی می‌کنند. باتری 2600 میلی‌آمپری در پشت گوشی جاسازی شده است.

دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی است و از دوربین ثانویه 1/2 مگاپیکسلی برای مکالمات تصویری، ردیاب چشمی و دست کاربر پشتیبانی می‌کند.

این گوشی در سه مدل 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود و تمامی مدل‌ها دارای شکاف کارت حافظه microSD خواهند بود.
Galaxy S4 به طور پیش فرض از نسخه 4.2.2 سیستم عامل آندرویید بهره می‌برد که به رابط کاربری انحصاری سامسونگ یعنی TouchWiz نیز مجهز شده است.