برای خواب خوب، سیر بخورید
برای خواب خوب، سیر بخورید
این‌که سیر بیماری‌های متعدد را درمان می‌کند یافته جدیدی نیست اما آیا می‌دانستید که برای یک خواب خوب سیرمی‌تواند بسیار مفید واقع شود؟

شهریاریها ، کمبود خواب می‌تواند فرد را بدخلق، خواب‌آلود و گرسنه کند که افزایش وزن، کاهش عملکردسیستم ایمنی و عملکرد ذهن را در پی دارد. اگرچه داروهای OTC متعدد برای ایجاد خواب مناسب وجود دارد اما خیلی‌ها دوست ندارند به مصرف آن عادت کنند زیرا می‌تواند عارضه جانبی به همراه داشته باشد.خوشبختانه درمان های خانگی متعددی برای مقابله با بی خوابی وجود دارد که از جمله آن می توان به دمنوش بابونه، آب گیلاس ترش، موز، روغن استوقودوس و سیر اشاره کرد.

می‌توان به سه روش از سیر استفاده کرد:

مواد غذایی حاوی سیر مصرف کنید:
به‌ ویژه اگر از عفونت لوله فوقانی تنفسی رنج می‌برید، سیر مصرف کنید تا با رفع التهاب، مانع از گرفتگی سینه یا راه تنفسی شود. سیر را یا به مواد غذایی اضافه کنید یا این‌که ۲تا۳ حبه را خام بخورید.
البته در صورت داشتن مشکل ریفلاکس از مصرف آن هنگام شب صرف نظر کنید تا در خواب اختلال ایجاد نکند.

همراه با شیر:
اگر معده شما به سیرکمی حساس است رنده شده آن را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید و بگذارید کمی دم بکشد و سپس از صافی رد و میل کنید.

یک حبه سیر تازه زیر بالشت قرار دهید:
سال‌هاست که مردم برخی کشورها از این روش برای داشتن خواب خوب استفاده می‌کنند. ترکیب سولفوریک و بوی سیر اثر آرام‌بخش روی ذهن و بدن دارد.

  • منبع خبر : روزنامه خراسان