باند سارقان منازل در شهریار متلاشی شد
باند سارقان منازل در شهریار متلاشی شد

شهریاریها : رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری اعضای چندین باند سرقت خبر داد و گفت: با انجام عملیات پلیسی، باند سارقان منازل در شهریار و باند سرقت تحت عنوان مسئول خرید شرکتهای معتبر در غرب استان تهران متلاشی شد. سرهنگ منصور خدادادی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب […]

انتظامیشهریاریها : رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری اعضای چندین باند سرقت خبر داد و گفت: با انجام عملیات پلیسی، باند سارقان منازل در شهریار و باند سرقت تحت عنوان مسئول خرید شرکتهای معتبر در غرب استان تهران متلاشی شد.

سرهنگ منصور خدادادی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهریار برگزار شد، با اشاره به شناسایی و دستگیری چندین باند سرقت و کلاهبرداری در غرب استان تهران اظهار داشت: اعضای باندی که با استفاده از خودروهای مدل بالا و گرانقیمت اقدام به سرقت منازل در شهرهای اندیشه، ملارد و فردیس کرج می کردند با انجام عملیات اطلاعاتی و تحقیقاتی گسترده پلیس اگاهی غرب استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.

سرقت اشیای گرانقیمت منازل توسط مجرمین سابقه دار

این مسئول عنوان کرد: اعضای این باند از  ابتدای سالجاری با کنترل رفت و آمد خانواده ها و زمان عدم حضور آنها، اقدام به سرقت وجوه نقد و اشیای گرانقیمت منازل می کردند که در این زمینه شکایات مردمی بسیاری در این مدت به پلیس آگاهی ارجاع داده شد و رسیدگی به این مساله در دستور کار قرار گرفت.

وی از دستگیری این متهمان طی دو هفته گذشته خبر داد و گفت: به دلیل شیوه خاص سرقت و تعویض پلاک و رنگ خودروها، دستگیری این متهمان نیاز به زمان بیشتری داشت که در نهایت نیز پس از عملیات اطلاعاتی و تحقیقاتی گسترده در سطح شهرستانهای غرب استان تهران، سه مجرم سابقه دار دستگیر شدند.

متهمان در زندان نقشه سرقت را طراحی کردند

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران افزود: با بازرسیهای صورت گرفته از متهمان دستگیر شده و اعتراف آنها، چند نفر دیگر از همدستان نیز شناسایی شدده اند که عملیات برای دستگیری این افراد ادامه دارد، میانگین سنی این متهمان بین 21 تا 30 سال است و ساکن شهریار و کرج هستند اما اصلیت آنها مربوط به یکی از استانهای غربی کشور است.

سرهنگ خدادادی بیان کرد: این افراد که از مجرمین سابقه دار بودند، در زندان با یکدیگر آشنا شده و نقشه سرقتها را طراحی کرده اند، در بازرسی از منزل این متهمان شش دستگاه خودرو، یک دستگاه موتور سیکلت و بیش از یک میلیارد تومان اثاثیه منزل، اشیای گرانقیمت، تابلو فرش، LCD و…. کشف و ضبط شد.

دستگیری مالخر با 1.5 کیلو طلا / شناسایی 60 شاکی پرونده

این مسئول همچنین از دستگیری یک مالخر در این رابطه خبر داد و یادآور شد: با بازرسیهای صورت گرفته از متهمان، یک مالخر طلافروش با بیش از 1.5 کیلوگرم طلای مسروقه دستگیر شد.

وی گفت: تاکنون 60 نفر از شکات ساکن شهریار، اندیشه، ملارد و فردیس که منازل آنها مورد سرقت قرار گرفته است، شناسایی شده اند و پرونده متهمان در دست بررسی قرار دارد.

سرقت؛ تحت عنوان مسئول خرید شرکتهای معتبر

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح جزئیات پرونده دیگری پرداخت و اظهار داشت: فردی با مراجعه به پلیس اگاهی اعلام کرد که طی چند روز گذشته شخصی با عنوان مسئول خرید شرکت ساناز گاز به مغازه فروش لوازم خانگی وی مراجعه کرده و با بیان اینکه شرکت به تعدادی لوازم خانگی نیاز دارد، خواستار فرستادن شش دستگاه آبگرمکن و دو دستگاه LCD به آدرسی در شهریار شد.

روز بعد از پس فرستادن لوازم مذکور، بعد از طی مسافتی، مسئول خرید شرکت تماس گرفته و اعلام می کند که شکرت امروز تعطیل است و لوازم باید به آدرس دیگری منتقل شود، پس از اینکه لوازم در محل مشخص تخلیه شد، سارق برای تسویه حساب با راننده سوار ماشین حمل اثاثیه شده و پاکت مشکی رنگی که حاوی کاغذ باطله بوده را تحت عنوان پول نقد در ماشین گذاشته و در میانه راه به بهانه خرید سیگار از ماشین پیاده می شود و فرار می کند.

دستگیری چهار متهم سابقه دار در شهریار و بهارستان

سرهنگ خدادادی عنوان کرد: با این اوصاف و ارائه چندین گزارش دیگر مشابه این مورد، رسیدگی به موضوع به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و با عملیات اطلاعاتی و تحقیقاتی گسترده نیروی انتظامی، یک متهم در شهرک صالح آباد دستگیر شد و با اعتراف وی، چهار متهم دیگر نیز در بخش گلستان شهرستان بهارستان شناسایی و دستگیر شدند.

این مسئول متذکر شد: سه نفر از اعضای این باند که در حدود هفت ماه فعالیت داشت، مجرمین سابقه دار بودند که یک نفرشان با 40 سال سن، سابقه سه فقره کلاهبرداری دارد، مابقی متهمان نیز با میانگین سنی 22 سال در زندان با یکدیگر آشنا شده بودند.

کشف 100 میلیون تومان لوازم مسروقه/ شناسایی 15 شاکی

وی از شناسایی 15 شاکی تاکنون خبر داد و گفت: در حال حاضر این مجرمان با قرار بازداشت یک میلیاردی روانه زندان شده اند تا پرونده انها مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران بیان کرد: در بازرسی از منازل این متهمان و اماکنی که اموال سرقتی را نگهداری می کردند، تعداد چهار آبگرمکن و شش دستگاه LCD به ارزش بیش از صد میلیون تومان کشف و ضبط شد.