بالاخره شنبه قوانین جدید واتساپ اعمال می‌شود؟
بالاخره شنبه قوانین جدید واتساپ اعمال می‌شود؟
تغییر در سیاست های حفاظت از حریم شخصی کاربران در پیامرسان واتساپ با وجود مخالفت‌های فراوان از شنبه 25 اردیبهشت اعمال می‌شود.

به گزارش شهریاریها ، به نقل از thegermanyeye؛ بیش از دو میلیارد کاربر قرار است تا شنبه شرایط استفاده جدید و سیاست حفظ حریم خصوصی تغییریافته واتساپ را بپذیرند. خود واتساپ اطمینان می دهد: “هیچ حسابی حذف نخواهد شد و همچنین عملکردی محدود نخواهد شد.” اما قضیه تا کمی قبل تر متفاوت بود در واقع واتساپ می خواست از 15 ماه می شروع به محروم کردن کاربرهای خود کند.

واتساپ اما در نهایت اعلام کرد که حساب کاربران این پیامرسان حذف نمی‌شود، آنان می‌توانند پیام‌های دریافتی را ببینند یا از طریق نوتیفیکیشنی که برایشان ظاهر می‌شود پاسخ دهند اما امکان باز کردن چت‌ها وجود ندارد. همچنین کاربران می‌توانند تماس صوتی یا تصویری را در واتساپ دریافت کنند. در همین حال، پیام‌های یادآوری بروزرسانی هم برای آنان ارسال می‌شود. سرانجام پس از 120 روز غیرفعال بودن، حساب واتساپ خود به خود حذف می‌شود.

شرایط و ضوابط چه تغییری خواهند کرد؟

واتساپ می خواهد با مشتریان شرکتی خود درآمد کسب کند. به همین دلیل در حال بازبینی شرایط استفاده خود است و به شرکت ها این امکان را می دهد تا مستقیماً با کاربران ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این ، واتساپ در سیاست حفظ حریم خصوصی خود برخی قسمت ها را تغییر می دهد تا نحوه مدیریت اطلاعات را به روشنی نشان دهد.

واتساپ می‌گوید پیام ها رمزگذاری شده از ابتدا تا انتها باقی می مانند و واتساپ هرگز نمی تواند محتوا را ببیند. و همچنین اگرچه فراداده با شرکت مادر یعنی فیسبوک مشترک است ، فیس بوک می فهمد چه کسی برنامه را چه موقع باز می کند و چه کسی با چه کسی چت می کند. با این حال ، در اتحادیه اروپا ، مقررات عمومی حفاظت از داده ها، از استفاده این اطلاعات برای اهداف تبلیغاتی جلوگیری می کند.

چه شرایط و ضوابط جدیدی تغییر خواهد کرد؟

واتساپ ادعا می کند که “برای ارائه تجارب تبلیغاتی مرتبط تر در فیسبوک” داده های خود را با فیس بوک در اتحادیه اروپا به اشتراک نمی گذارد اما این عبارت را با کلمه “در حال حاضر” محدود می کند. علاوه بر این، درباره سیاست حفظ حریم خصوصی می گوید این قوانین از سال‌ها پیش وجود داشته است و هیچ ارتباطی با تغییرات فعلی ندارد.

آیا می توان رضایت از شرایط را لغو کرد؟

پاسخ منفی است. وقتی تغییرات را پذیرفتید ، نمی توانید برگردید. هرکسی که از این کلیک پشیمان شود باید به یوهانس کاسپار (مدیر سازمان حریم خصوصی هامبورگ) امیدوار باشد. کمیسر حفاظت از داده های هامبورگ روز سه شنبه فیسبوک را از “پردازش داده های شخصی واتساپ، تا آنجا که این کار را برای اهداف خاص خود انجام دهد” ، منع کرد. کاسپار معتقد است که شرایط جدید به فیسبوک اختیارات بیشتری می دهد.

شرایط جدید واتساپ
آیا باید به پیام رسان دیگری مراجعه کنیم؟

به نظر می رسد بسیاری از مردم این سوال را از خود می پرسند. در یک نظرسنجی ، از هر ده پاسخ دهنده چهار نفر در آلمان گفتند که قبلاً سرویس جدیدی را امتحان کرده اند. با این حال ، محبوب ترین گزینه برای اکثریت مردم همان پیام رسان‌ واتساپ از شرکت مادر فیس بوک بود که استفاده آن از داده ها برای اهداف تبلیغاتی قطعی شده است. کسانی که تاکنون مشکلی با واتساپ نداشته اند، مجبور نیستند آن را تعویض کنند چرا که احتمالا کاربران به سختی می‌توانند پیامرسان مورد استفاده خود را تغییر دهند، البته این لزوما به معنی مطمئن بودن از واتساپ نیست. چه با شرایط استفاده قدیمی چه جدید، داده ها در تهایت به فیسبوک منتهی می شوند.

چه گزینه هایی به عنوان جایگزین وجود دارد؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران سیگنال و Threema ، پیام رسان های امن و محرمانه ای هستند. در واقع ، Signal توسط یکی از بنیانگذاران اصلی واتساپ ایجاد شده است، قبل از اینکه به فیس بوک فروخته شود.