بازدید از 436 مدرسه شهریار
بازدید از 436 مدرسه شهریار

شهریاریها : رئیس آموزش و پرورش شهریار از تشکیل 32 تیم نظارتی به منظور ارزیابی عملکرد و روند اجرای پروژه مهر در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: 436 مدرسه شهریار طی چهار روز مورد بازدید و نظارت قرار خواهند گرفت. سمیر بان پرور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مدارس […]

متفرقهشهریاریها : رئیس آموزش و پرورش شهریار از تشکیل 32 تیم نظارتی به منظور ارزیابی عملکرد و روند اجرای پروژه مهر در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: 436 مدرسه شهریار طی چهار روز مورد بازدید و نظارت قرار خواهند گرفت.

سمیر بان پرور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مدارس و آغز سال تحصیلی جدید، به منظور تامین امکانات و نیازهای تحصیلی در مراکز آموزشی شهرستان شهریار، ایجاد روند مطلوب در ثبت نام دانش آموزان، شاداب سازی فضاهای آموزشی و…. برنامه های ویژه ای از سوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در نظر گرفته شد که این برنامه ها از اوسط تابستان جاری در حال اجرا است.

این مسئول عنوان کرد: هرچه به آغاز فصل بازگشایی مدارس نزدیکتر می شویم، برنامه های در نظر گرفته با سرعت و دقت بیشتری انجام می شود تا در اولین روز مهرماه، بدون کوچکترین کاستی پذیرای دانش آموزان و محصلان مقاطع مختلف تحصیلی باشیم.

پروژه مهر فرآیندی برنامه محور به منظور رفع نقاط ضعف است

وی ادامه داد: یکی از این برنامه ها پروژه مهر است که همه ساله از سوی ادارات آموزش و پرورش در تابستان و به منظور تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس، اجرا می شود و در واقع می توان گفت هدف از پروژه مهر یک فرآیند برنامه محور است تا مسئولین آموزشی با ارزیابی عملکرد سال گذشته، نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده و در مسیر تقویت و یا رفع آنها اقدام کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهریار گفت: ستاد پروژه مهر از کمیته های فرعی شامل سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تایید صلاحیت، نظارت و ارزیابی و انتصابات تشکیل شده است که انجام نقل و انتقالات، سازماندهی و توزیع نیروی انسانی، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی (آموزش ضمن خدمت)، آماده سازی فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز در مدارس، انجام امور توجیهی و تبلیغی جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مسئولین مدارس، دانش آموزان و اولیا و… از اهم وظایف این کمیته ها است.

اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی

بان پرور افزود: پروژه مهر در مدارس با هدف آماده سازی، زیبا سازی و برگزاری جشن بازگشایی مدارس همراه با برنامه های مدیریت انجام می پذیرد که تهیه تقویم اجرایی و زمانبندی امور پروژه مهر، تنظیم برنامه هفتگی مدرسه، تشکیل شورای عمومی معلمان در مدرسه، تهیه و تنظیم تقویم اجرایی سالانه مدارس، تمهیدات لازم برای اجرای مراسم جشن بازگشایی مدارس و جشن شکوفه ها، برنامه ریزی و اجرای برنامه های لازم برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس و.. از جمله اقداماتی است که در تاکنون در قالب پروژه مهر در شهریار انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: تقارن آغ6از سال تحصیلی با بازگشایی مدارس، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان و نوجوان کشور است که به این منظور نیز برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است تا در طول هفته دفاع مقدس و با همکاری دانش آموزان و مربیان، در مدارس به اجرا درآید.

مدارس شهریار آماده استقبال از دانش آموزان است/ رفع نواقص احتمالی پیش از بازگشایی

رئیس آموزش و پرورش شهریار ادامه داد: از آنجاکه نظارت بر روند اجرایی پروژه مهر، در بهبود کیفیت و شرایط بازگشایی مدارس تاثیر بسزایی دارد لذا 32 تیم نظارتی با اعزام به مدارس، عملکرد و نحوه اجرای پروژه مهر در شهرستان شهریار را مورد بررسی قرار می دهند.

وی یادآور شد: در این راستا 436 مدرسه موجود در نقاط مختلف شهرستان شهریار، بنابر برنامه ریزیهای صورت گرفته طی چهار روز مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهند گرفت، پس از این مرحله و تکمیل فرمهای ویژه بازدید، نواقص و کاستی های احتمالی به مدیران واحد های آموزشی منتقل می شود تا در اسرع وقت و پیش از بازگشایی مدارس نسبت به رفع آنها اقدام شود.