بارش برف و باران در گیلان، خراسان شمالی و مازندرن/ ترافیک سنگین در جاده های ورودی مازندران
بارش برف و باران در گیلان، خراسان شمالی و مازندرن/ ترافیک سنگین در جاده های ورودی مازندران

شهریاریها : به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور، برابر آخرین اخبار دریافتی در اکثر جاده های استان خراسان شمالی بارش برف اعلام شد و ترافیک در جاده هراز (محدوده تونل تکاور 2 و تونل وانا ) و در استان اصفهان (جاده های اصفهان شیراز و کاشان اصفهان ) نیمه سنگین اعلام شده است. سایر […]

ترافیکشهریاریها : به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور، برابر آخرین اخبار دریافتی در اکثر جاده های استان خراسان شمالی بارش برف اعلام شد و ترافیک در جاده هراز (محدوده تونل تکاور 2 و تونل وانا ) و در استان اصفهان (جاده های اصفهان شیراز و کاشان اصفهان ) نیمه سنگین اعلام شده است. سایر جاده های کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار است.

ترافیک سنگین در جاده ورودی مازندران

رئیس پلیس راه آمل به تسنیم گفت: هم اکنون به دلیل ازدحام بازگشت خودروها به پایتخت، ترافیک سنگینی در جاده هراز حاکم است.

سرهنگ یزدان رضایی افزود: تردد خودروها در جاده هراز در مسیرهایی از این جاده را در مسیر شهرستان آمل تهران به صورت نیمه سنگین و در مقاطعی به صورت سنگین است.
وی افزود: ترافیک جاده هراز درمسیر برگشت از آمل به سمت تهران نیمه سنگین ودر برخی نقاط این محور سنگین بوده، اما تردد وسایط نقلیه به کندی در جریان است.
رضایی گفت: ترافیک اصلی در خروجی شهر آمل در منطقه نارنجستان، منطقه شاهزید و قبل از تونل اول، بایجان، آب اسک و پلور بوده و حجم خودروها نیز به نسبت روز گذشته بیشتر شده است.

وی گفت: محدودیت های ترافیکی نیز اکنون در جاده هراز اعمال می شود که بر اساس آن از تردد کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حامل سوخت و موادغذایی فاسد شدنی ممنوع است. حجم بالای خودروهای در مسیر آمل به تهران و در مناطقی از مسیر کم عرض جاده هراز به سمت هراز زنجیره چندصدمتری ترافیکی ایجاده کرده است.

همچنین معاون راه و شهرسازی مازندران از باز شدن محور کندوان که به دلیل ریزش سنگ بسته بود خبر داد و گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در جاده های ورودی مازندران هستیم.

لطف‌الله عباسی درباره آخرین وضعیت راه‌های مازندران به فارس گفت: ترافیک در همه محورهای ورودی مازندران وجود دارد و در محور هراز نیز ترافیک سنگین‌تر است.

معاون راه و شهرسازی مازندران در ادامه با اشاره به بسته شدن جاده کندوان در شب ‌گذشته به دلیل ریزش کوه بیان داشت: این محور از شب گذشته تا 6 صبح امروز بسته بود.
وی دلیل بسته شدن این جاده را دامنه بسیار زیاد ریزش کوه و کولاک شدید در این جاده اعلام کرد.

معاون راه و شهرسازی مازندران در ادامه به بارش برف شدید در جاده های مازندران نیز اشاره کرد و گفت: عملیات برف روبی در این جاده ها انجام شد و نیروهای راه و شهرسازی در این نقاط حضور دارند.

این مسئول در ادامه به بارش برف در جاده ارتباطی ساری به سمنان نیز اشاره کرد و گفت: عملیات برف روبی در این جاده نیز انجام شد.

عباسی به بارندگی در محور کناره مازندران نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله ترافیک سنگین در جاده های ورودی مازندران است.

همچنین برابر اعلام پلیس راه مازندران جاده کرج- چالوس در استان مازندران که به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود شده بود در ساعت 06:30 امروز سه شنبه دوازدهم فروردین 93 بازگشایی شد.

بازگشایی محور بجنورد- اسفراین/ باز زنجیر چرخ برانید

محور بجنورد- اسفراین در استان خراسان شمالی بازگشایی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این محور در دقایق ابتدایی بامداد امروز سه شنبه به سبب بارش شدید برف، کولاک و نبود دید کافی مسدود شده بود که با تلاش راهداران، این مسیر بازگشایی شد.

همچنین مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با توجه به بارش برف و کولاک در محورهای ارتباطی این استان، تردد در گردنه ها و محورهای کوهستانی این منطقه فقط با زنجیر چرخ میسر است.

محمد مشتری به ایرنا گفت: اکنون بارش برف در گردنه ˈاسدلیˈ در محور بجنورد- اسفراین، گردنه ˈامین اللهˈ و گردنه ˈجوزکˈ در محور بجنورد – جنگل گلستان ادامه دارد و تردد خودروها در این مسیرها بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.

وی افزود: هم اکنون تردد در تمام جاده های اصلی استان در حال انجام است، اما تعدادی از راه های روستایی استان به دلیل بارش برف و کولاک بسته است که از صبح امروز نیروهای راهداری تلاش خود را برای بازگشایی این مسیرها آغاز کرده اند.

هم اکنون دمای هوای بجنورد مرکز استان خراسان شمالی دو درجه زیر صفر است و بارش برف به صورت پراکنده در تمام شهرستان های این استان ادامه دارد.

تلاش راهداران گیلانی برای بازنگه داشتن راهها

با آغاز بارش برف در گیلان همه‌ی تلاش راهداران برای بازنگهداری راه‌های استان و خدمات‌رسانی به مسافران معطوف شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان با کاهش دما و سرد شدن هوا، بارش برف که از دیروز در گیلان آغاز شده بود تردد در نقاط کوهستانی را با کندی مواجه کرده است و همه‌ی تلاش اکیپ‌های راهداری برای بازنگهداری و ایمن‌سازی محورهای برف‌گیر بکار گرفته شده است.

براساس این گزارش با آغاز بارش برف به‌ویژه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر اکیپ‌های راهداری با بکار گیری انواع ماشین‌آلات راهداری و نیروی انسانی در سطح جاده مستقر شده تا ضمن باز نگهداری راه‌ها نسبت به برطرف کردن مشکلات احتمالی مسافران اقدام کنند.

هم‌اکنون بارش برف در اکثر محورهای مواصلاتی استان ادامه دارد و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی حشمت آباد، قوشه لانه رودبار 10 سانتی‌متر، دیلمان و آبی نام سیاهکل 40 تا 45 سانتی‌متر، اشکورات 30 تا 50 سانتی‌متر،لات محله رودسر، شوک – ملکوت و بلوردکان – خصیل دشت املش 20 تا35 سانتی‌متر، ماسوله برف شدید ارتفاع برف 10 تا15 سانتی‌متر، اسالم – خلخال 35 تا 40 سانتی‌متر، بهارستان – آقچای برف و کولاک شدید و ارتفاع برف تا 20 سانتی‌متر می‌رسد. بارش برف در دیگر مناطق استان شدید گزارش شده است.

در گردنه‌ کوهین، حیران و اسالم به خلخال برف و کولاک شدید گزارش شده است و تردد با زنجیر چرخ امکانپذیر است. گردنه حیران در محدوده‌ی اردبیل به‌علت برف و کولاک شدید مسدود است.

شهرهای صومعه‌سرا، فومن، ماسال، انزلی، شفت، رشت نیز بارانی است.