بارش برف در البرز آغاز می‌شود/ کاهش دمای هوا در روزهای آینده
بارش برف در البرز آغاز می‌شود/ کاهش دمای هوا در روزهای آینده

شهریاریها :منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد بارش برف خوبی در سطح استان بودیم که این بارش‌ها موجب تلطیف هوا و کاهش آلاینده‌های جوی شد. وی تصریح کرد: سامانه بارشی که اواخر هفته گذشته آسمان استان البرز را تحت تاثیر قرار داد، در روزهای ابتدایی […]

هواشهریاریها :منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد بارش برف خوبی در سطح استان بودیم که این بارش‌ها موجب تلطیف هوا و کاهش آلاینده‌های جوی شد.

وی تصریح کرد: سامانه بارشی که اواخر هفته گذشته آسمان استان البرز را تحت تاثیر قرار داد، در روزهای ابتدایی این هفته به سمت مرز‌های شرقی کشور حرکت و در نهایت نیز آسمان کشور عبور کرد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا بارش‌های جدیدی در روزهای آینده شاهد خواهیم بود، گفت: از عصر روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد استان البرز شده است.

رحمانیان تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی کسب شده از ایستگاه‌های هواشناسی مستقر در استان‌ البرز و همچنین استان‌های همجوار، این سامانه موجب افزایش ابر، تشدید ورزش باد و در نهایت بارش برف خواهد شد.

وی افزود: بنابراین از صبح امروز در ارتفاعات استان البرز شاهد فعالیت این سامانه بودیم و انتظار داریم که از بعد از ظهر امروز سامانه بارشی فوق تمام استان را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان داشت: بر اساس داده‌های علمی و تحلیل آنها انتظار داریم که این سامانه تا صبح سه‌شنبه در استان البرز فعال بوده و در این روزها شاهد بارش برف در استان خواهیم بود.

*کاهش دمای هوا در استان البرز

رحمانیان افزود: امیدواریم فعالیت سامانه بارشی فوق در استان و افزایش بارش برف طی امروز و فردا، موجب کاهش آلاینده‌های جوی و سالم شدن هوا گردد.

وی متذکر شد: البته انتظار داریم که طی روزهای آینده به ویژه پس از بارش برف، روند کاهش دمای هوا در استان البرز تشدید شده و بنابراین طی روزهای آینده با هوای سرد زمستانی در البرز مواجه خواهیم بود.