بادام زمینی به حفظ چاپکی مغز کمک می کند
بادام زمینی به حفظ چاپکی مغز کمک می کند

شهریاریها : مطالعه جدید نشان می دهد مصرف روزانه مغزیجات آجیلی نظیر بادام زمینی و پسته می تواند فرکانس امواج مغزی مرتبط با شناخت، بهبود بیماری، یادگیری، حافظه و حفظ چاپکی ذهن را ارتقاء بخشد. مطالعات قبلی اثبات کرده اند که مغزیجات آجیلی نقش مهمی در حفاظت از قلب، مقابله با سرطان، کاهش التهاب و […]

شهریاریها : مطالعه جدید نشان می دهد مصرف روزانه مغزیجات آجیلی نظیر بادام زمینی و پسته می تواند فرکانس امواج مغزی مرتبط با شناخت، بهبود بیماری، یادگیری، حافظه و حفظ چاپکی ذهن را ارتقاء بخشد.

مطالعات قبلی اثبات کرده اند که مغزیجات آجیلی نقش مهمی در حفاظت از قلب، مقابله با سرطان، کاهش التهاب و آهسته کردن روند پیری دارند.

در مطالعه جدید، تاثیرات مصرف منظم شش گونه مغز آجیلی شامل بادام، بادام هندی، بادام زمینی، پیکن (گردوی گرمسیری بومی آمریکا)، پسته و گردو بررسی شد.

نوار مغز یا الکتروانسفالوگرام (EEG) بر روی شرکت کنندگانی که مغزیجات آجیلی خورده بودند انجام شد تا قدرت سیگنال های موج مغز اندازه گیری شود.

نتایج نشان داد پسته موجب تولید بیشترین واکنش موج گاما می شود که در پردازش شناختی، حفظ اطلاعات، یادگیری، ادراک و حرکت سریع چشم در طول خواب نقش اساسی دارد.

از سوی دیگر، بادام زمینی که جزء حبوبات رده بندی می شود، موجب تولید بالاترین واکنش دلتا می شود که با سیستم ایمنی سالم، التیام طبیعی زخم های بدن و خواب عمیق مرتبط است.

لی برک، پژوهشگر ارشد از موسسه دین آمریکا، در این باره می گوید: «یافته های این مطالعه به خوبی اثبات کرد که مغزیجات آجیلی همان اندازه که برای سلامت بدن مفید هستند برای عملکرد مغز هم خوب هستند.»

در این مطالعه مشخص شد تمامی مغزیجات آجیلی دارای میزان بالا آنتی اکسیدان های سودمند هستند و گردو حاوی بالاترین میزان آنتی اکسیدان در بین تمامی مغزیجات است.