جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) اعلام کرد با وجود اعمال قرنطینه در بخش‌هایی از کشور هلند، این رویداد سینمایی همچنان به صورت حضوری برگزار خواهد شد. به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین، همزمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هلند و تصمیم دولت این کشور برای اعمال قرنطینه‌ جزئی از شنبه شب […]

جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) اعلام کرد با وجود اعمال قرنطینه در بخش‌هایی از کشور هلند، این رویداد سینمایی همچنان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین، همزمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هلند و تصمیم دولت این کشور برای اعمال قرنطینه‌ جزئی از شنبه شب (۲۲ آبان)، مسئولان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند تمام رویدادهای مرتبط با این جشنواره طبق اعلام پیشین همچنان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

بر این اساس تمامی رویدادهای این جشنواره که از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ نوامبر (۲۶ آبان تا ۷ آذر) برگزار خواهد شد، شامل نمایش فیلم، گفتگوها و … با حداکثر ظرفیت ۸۰ درصدی سالن‌ها و با تمهیدات جدید بهداشتی و ایمنی برگزار خواهد شد.

امسال مستند «من سعی میکنم فراموش نکنم» ساخته پگاه آهنگرانی در نخستین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه مستندهای کوتاه جشنواره ایدفا حضور خواهد داشت و «آب، باد، خاک و نان» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری نیز در بخش رقابتی مستند جوانان این رویداد معتبر و جهانی در عرصه مستند انتخاب شده‌ است.

مستند «مشق شب» ساخته عباس کیارستمی در بخش «تمرکز: زمان آینده» به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین دو مستند «چهره‌پرداز» ساخته جعفر نجفی و«مشق امشب» ساخته مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمت‌الهی نیز دیگر نمایندگان سینمای ایران در جشنواره امسال ایدفا است که در بخش «Luminous» این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شود.

«چهره پرداز» برای کسب جایزه بهترین مستند اول امسال جشنواره آمستردام نیز با ۱۱ اثر از بخش‌های گوناگون جشنواره رقابت خواهد کرد.