اهدای بیش از ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه تفکر شهریار
اهدای بیش از ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه تفکر شهریار
پویش مردمی کتاب نذری موفق به جمع‌آوری بیش از ۵۰۰ جلد کتاب برای کتابخانه عمومی تفکر شهریار شد.

به گزارش شهریاریها ، بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب در پویش کتاب نذری به کتابخانه عمومی تفکر شهرستان شهریار اهدا شده است.

حدود ۴۰ روز پیش بود که کتابخانه عمومی تفکر شهرستان شهریار در جریان ناآرامی‌ها و اغتشاش‌های آبان ماه امسال قربانی جهل شد و با ۱۳ هزار جلد کتاب به طور کامل در آتش سوخت. کتابخانه‌ای که سال ۱۳۹۱ با زیربنای ۶۰۰ مترمربع در منطقه نصیرآباد باغستان از توابع شهرستان شهریار تأسیس شد و مجهز به بخش‌های مخزن، کودک و سالن‌های مطالعه مجزا بود که در دو شیفت و توسط دو کتابدار اداره می‌شد.

پس از این رویداد غم انگیز که کتابخانه شهریار را به تلی از خاکستر تبدیل کرد، عظم برای احیا و بازسازی این کتابخانه قوت گرفت و با هماهنگی انجام‌شده با نهاد کتابخانه‌های عمومی، مجمع ناشران انقلاب اسلامی به منظور کمک به احیای این کتابخانه و ترویج فرهنگ نوع دوستی با دعوت از ناشران، نویسندگان و کتاب‌فروشان آغازگر پویش بازسازی این کتابخانه شد و اکنون انتشارات به‌نشر با اهدای ۵۰۰ نسخه کتاب به پویش مردمی «#آباد_بمان_ایران» پیوست.

سید احسان مصطفی‌زاده مدیر روابط عمومی و امور تبلیغی- ترویجی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با بیان اینکه به‌نشر برای شرکت در این پویش خداپسندانه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کمک به بازسازی این کتابخانه عمومی بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه مردمی «تفکر شهریار» اهدا کرد، گفت: بخش عمده کتب اهدایی با عناوین و موضوعات گوناگون و برای رده‌های سنی مختلف از طریق پویش مردمی «کتاب نذری» به کتابخانه «تفکر شهریار» اهدا شد.

وی افزود: پویش مردمی «کتاب نذری» که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و اهدای کتاب به مناطق محروم فعالیت می‌کند، با مشارکت مردم، کتاب‌های مطالعه شده و بیش از نیاز آن‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کرده و در اماکنی که نیازمند کتاب هستند، توزیع می‌کند. «کتاب نذری» فرصتی برای تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم، اهدای کتاب به فرزندان ایران زمین و راه اندازی کتابخانه‌های سیار است و کتاب دوستان می‌توانند کتاب های خوانده شده خود را در قالب نذر فرهنگی اهدا کنند.

مدیر روابط عمومی و امور تبلیغی- ترویجی به‌نشر در ادامه گفت: در این طرح کتاب‌های بلااستفاده، پس از هماهنگی‌های لازم با اهداکننده به دبیرخانه مرکزی پویش «کتاب نذری» تحویل داده می‌شوند و کتاب‌ها پس از تجمیع، به لحاظ تمیزی و فرسودگی پالایش و سپس به لحاظ موضوعی دسته بندی شده تا بر حسب نیاز به کتابخانه‌ها اهدا شوند.

مصطفی‌زاده با اشاره به سابقه برپایی این پویش مردمی گفت: سال ۹۶ پویش مردمی «کتاب نذری» با شعار «می‌بخشم، پس خواهم بود» توسط به‌نشر کلید خورد و دبیرخانه این پویش کار خود را در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات به‌نشر در مشهد آغاز کرد، همزمان با اجرای این طرح در سال نخست بیش از ۱۹ هزار جلد کتاب در تمام رده‌های سنی و حوزه‌های گوناگون جمع آوری و به سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تحویل و از آن طریق به کتابخانه‌های مناطق محروم استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان اهدا شد. پویش مردمی «کتاب نذری» در سال جاری و در گام نخست ۸۰ جلد کتاب به حوزه علمیه کاشمر اهدا کرده است و در گام بعدی شاهد اهدای بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه عمومی «تفکر شهریار» هستیم.

وی گفت: موضوعات کتب اهدایی به کتابخانه «تفکر شهریار» را حوزه‌های دین و معارف اسلامی، تاریخ و سیره رضوی، آثار ادبی، تاریخی، دانشگاهی و … در بر می‌گیرد و علاوه بر کتاب‌های پویش مردمی «کتاب نذری»، کتاب‌های اهدایی نو که چاپ به‌نشر نیز هستند، به تهران ارسال شد. کتاب‌های جمع آوری شده انتشارات به‌نشر از طریق مجمع ناشران انقلاب اسلامی به کتابخانه مردمی «تفکر شهریار» اهدا می‌شود.

مدیر روابط عمومی انتشارات به‌نشر همچنین از اهدای لوازم التحریر و نوشت افزار به ارزش ۴۰ میلیون ریال در قالب طرح «مهربانی در مهر» همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸ به همت انتشارات به‌نشر به مدارس منطقه تبادکان خبر داد و گفت: در این طرح که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور برگزار شد، نوشت‌افزارهای ایرانی- اسلامی برای کودکان و دانش‌آموزان اهدا شد.

طی هماهنگی انجام‌شده با نهاد کتابخانه‌های عمومی، مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان ۱۲ فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک ۱۴۰، کد پستی: ۱۳۱۴۶۷۳۸۸۴ کتاب‌های اهدایی را جمع‌آوری می‌کند.

در روزهای اخیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از علاقه‌مندان برای کمک به بازسازی این کتابخانه دعوت کرده است در حوزه‌های عمرانی، جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی، تأمین تجهیزات اعم از قفسه، میز و صندلی مشارکت کنند. این نهاد همه کتابخانه‌های عمومی کشور را به عنوان پایگاه جمع‌آوری این کمک‌ها معرفی کرده و شماره حساب ۲۶۷۷۲۱۰۰۹ به نام انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهریار، نزد بانک تجارت را برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی اعلام کرده و از علاقه‌مندان خواسته در فیش‌های واریزی عبارت «کمک به بازسازی و تجهیز کتابخانه تفکر» را قید و تصویر آن را به ایمیل ravabetomoomi@tehranpl.ir ارسال کنند.