اندیشه؛ شهری بدون آرامستان و فاضلاب
اندیشه؛ شهری بدون آرامستان و فاضلاب
شهریار- شهردار اندیشه با اشاره به فقدان آرامستان و عدم اجرای شبکه فاضلاب در شهر اندیشه گفت: انتظار از شرکت عمران آن است که به وظیفه خود عمل کرده و ارزش افزوده سرمایه‌گذاری‌های خود را در شهر اندیشه برای مردم هزینه کند.

به گزارش شهریاریها ،علی ملکی شهردار اندیشه در جلسه شورای اداری شهرستان شهریار اظهار کرد: در شهر اندیشه تعدادی کانکس‌های خودمالکیتی موجود بود که بیش از ۱۰ سال مستقر بودند که سال گذشته با کمک دادستان شهریار تمام این کانکس‌ها جمع‌آوری شدند.

وی گفت: در خصوص سگ‌های ولگرد تقریبا تمامی شهرها با مشکل مواجه هستند که باید در سطح شهرستانی و جامع دیده شود که به طور مثال شهرداری فردیس سگ‌های ولگرد جمع‌آوری شده را در محدوده فاز ۶ رها می‌کند و وارد شهر اندیشه شده و اقدامات ما نیز بلااثر می‌شود.

شهردار اندیشه بیان کرد: پیشنهاد ما این است که محلی مشخص در شهرستان دیده شود تا تمام شهرداری‌ها سگ‌های ولگرد جمع‌آوری شده را جهت نگهداری به آنجا منتقل کنند تا مشکلات فعلی شهرها مرتفع شود.

ملکی با بیان اینکه در خصوص موضوع آرامستان با مشکل تامین زمین مواجه هستیم، ادامه داد: در منطقه هفت‌جوی احداث آرامستان محقق نشد و در حال حاضر تدفین اموات در شهریار انجام می‌گیرد‌.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که هزینه‌ای که در شهریار از شهروندان اندیشه برای تدفین اموات اخذ می‌شود چندین برابر شهروندان شهریاری است که این موضوع ما را آزار می‌دهد و باید در این خصوص کمک بزرگی به اندیشه شود.

شهردار اندیشه با اشاره به اینکه اجرای فاضلاب شهری یکی از وظایف شرکت عمران بود که تا به امروز انجام نشده است، تصریح کرد: قطعا شهر جدیدی که متصل به شبکه فاضلاب نباشد معنا و مفهوم مدرن خود را از دست می‌دهد و از شرکت عمران انتظار داریم ارزش افزوده سرمایه‌گذاری‌های خود را در شهر اندیشه و برای مردم هزینه کند.

ملکی خاطرنشان کرد: موضوع فاضلاب متاسفانه تا امروز ابتر مانده و انبوه‌سازی‌های بسیاری توسط شرکت عمران در اندیشه در حال احداث است که مشکلات متعددی همچون تامین سرانه‌ها و شبکه فاضلاب دارند.

وی اضافه کرد: در تمام شهرهای اطراف پروژه فاضلاب در حال اجرا بوده و خواهش ما از مجموعه شهرستان پیگیری و مطالبه این موضوع است.