انتقال آب از جنوب تهران به رباط کریم تکمیل می شود
انتقال آب از جنوب تهران به رباط کریم تکمیل می شود

شهریاریها : به نقل از گزارش روز یکشنبه ایرنا ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو،ˈمحمدعلی کریم خانیˈ اظهار داشت: از میان 12 ایستگاه پمپاژ مذکور، عملیات اجرایی دو ایستگاه پمپاژ با اعتباری افزون بر 11 میلیارد ریال از محل منابع اعتباری استان تهران در اسفندماه سال 1390 آغاز شده و در زمان حاضر پیشرفت فیزیکی آن […]

شهریاریها : به نقل از گزارش روز یکشنبه ایرنا ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو،ˈمحمدعلی کریم خانیˈ اظهار داشت: از میان 12 ایستگاه پمپاژ مذکور، عملیات اجرایی دو ایستگاه پمپاژ با اعتباری افزون بر 11 میلیارد ریال از محل منابع اعتباری استان تهران در اسفندماه سال 1390 آغاز شده و در زمان حاضر پیشرفت فیزیکی آن بیش از 35 درصد است.

وی افزود: دو ایستگاه آبی معادل 200 و 245 لیتر در ثانیه آب را به کانال های فرعی انتقال می دهند که سطح زیر کشت این ایستگاه ها نیز به ترتیب حدود 126 و 360 هکتار است.

کریم خانی با بیان اینکه با احداث این ایستگاه ها، طرح انتقال آب از جنوب تهران به رباط کریم تکمیل می شود، اظهار داشت: افزون بر این، با اختصاص 19 میلیارد ریال از محل اعتبار ملی وزارت نیرو در مردادماه امسال به این طرح، نسبت به انتخاب پیمانکاران و عقد قراردادهای سایر ایستگاه های پمپاژ اقدام شده که مراحل تحویل زمین و آغاز عملیات اجرایی آنها در دست اقدام است.

وی استملاک زمین های ایستگاه ها و رفع معارضان محلی را یکی از مشکلات اصلی پیش روی این طرح عنوان و تصریح کرد: محل اجرای 12 ایستگاه یاد شده در طول 28 کیلومتر از مسیر کانال اصلی طرح است و محدوده شهرستان های اسلامشهر، شهریار و رباط کریم را در بر می گیرد.

به گفته کریم خانی، هدف اصلی این طرح تأمین و استحصال آب کشاورزی به میزان 100 میلیون مترمکعب در سال، با دبی لحظه ای شش متر مکعب بر ثانیه از مناطق مرکزی و جنوب غربی شهر تهران و انتقال آن به دشت های اسلامشهر، شهریار و رباط کریم به منظور توسعه و بهبود حدود هشت هزار و 100 هکتار از زمین های کشاورزی است.

وی گفت: از دیگر اهداف طرح نیز می توان به کنترل بالا آمدن سطح آب در سفره آب های زیرزمینی جنوب تهران و تعدیل سفره های آب زیرزمینی در دشت های مذکور اشاره کرد.