انتقاد حق وردی از تخریب زمین ها و باغات توسط وزارت جهاد کشاورزی
انتقاد حق وردی از تخریب زمین ها و باغات توسط وزارت جهاد کشاورزی
شهریار- نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس با تاکید بر بی توجهی به قوانین حمایت از فعالیت‌ کشاورزان، نسبت به تخریب زمین های کشاورزی و باغ ها توسط وزارت جهاد کشاورزی انتقاد کرد.

به گزارش شهریاریها ،حسین حق وردی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهریار ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه ولادت امام جواد (ع) و حضرت علی (ع) اظهار داشت: ایام مبارک رجب فرصت بسیار خوبی برای بهره مندی از فضائل این ماه پر برکت است.

وی با اشاره به اینکه قانونی تحت عنوان حفظ کاربری اراضی کشاورزی و زراعی و باغ‌ها وجود دارد گفت: این قانون مفاد و تبصره‌های زیادی دارد و در این خصوص سوالاتی از وزیر جهاد کشاورزی مطرح است.

حق وردی در ادامه در خصوص سوال از وزیر جهاد کشاورزی عنوان داشت: تخریب باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی مردم مورد سوال است و اینکه چرا قانون به طور متوازن اجرا نمی‌شود و چرا به قابلیت موجود در قوانین برای حمایت از فعالیت‌های کشاورزان و باغداران بی توجهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تبصره ۴ ماده یک و مخصوصاً تبصره یک ماده ۲ بی توجهی‌ها مشهود است عنوان داشت: سوال این است که چرا وزارت کشاورزی از ارائه سیاست‌های تشویقی برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها عاجز است و در همین قانون عنوان شده که برای یک بار باید به کشاورز اجازه داده شود تا ۵۰۰ متر بنا احداث کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس با بیان اینکه ما نتوانسته ایم امنیت کشاورزان را فراهم کنیم بیان داشت: این سوال همواره مطرح است که آیا تاکید و تکیه صرف به تخریب و قلع و قمع توانسته است در حفظ کاربری اراضی زراعی موفق باشد، دیده شده که درختان قدمت دار و ۵۰ الی ۶۰ ساله کشاورزان را شبانه می‌برند و کسی پاسخگو نیست.

حق وردی افزود: سوال دیگر است است که آیا اصلاً امکان تجدید فعالیت‌های کشاورزی پس از تخریب‌های صورت گرفته وجود دارد.