امام جمعه ملارد: ملارد نیازمند ساخت حوزه علمیه خواهران است
امام جمعه ملارد: ملارد نیازمند ساخت حوزه علمیه خواهران است

شهریاریها : حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی‌نوری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی ملارد اظهار کرد: در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی ملارد سعی بر این داریم که نگاه این شورا را به سمت کارهای فرهنگی در سطح شهر و برای عموم مردم معطوف کنیم. وی با اشاره به برگزاری […]

13940128000318_PhotoAشهریاریها : حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی‌نوری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی ملارد اظهار کرد: در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی ملارد سعی بر این داریم که نگاه این شورا را به سمت کارهای فرهنگی در سطح شهر و برای عموم مردم معطوف کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی با حضور نخبگان فرهنگی ملارد بیان کرد: در این راستا با نخبگان که بیشتر از قشر دانشجو و طلبه هستند، جلساتی هفتگی برگزار شده و در مورد مسائل و مشکلات فرهنگی در سطح شهرستان ملارد در این جلسه بحث و تبادل نظر انجام می‌شود.

امام جمعه شهر ملارد تصریح کرد: هدف اصلی این جلسات بررسی و تحلیل سیاست‌های فرهنگی مقام معظم رهبری و بومی‌سازی آن برای اجرا در سطح شهرستان ملارد است.

وی به وجود حوزه علمیه برادران در شهرستان ملارد اشاره کرد و گفت: در سطح شهرستان ملارد یک حوزه پسرانه به نام امام رضا (ع) وجود دارد که در شهر صفادشت واقع شده است و به آموزش دینی برادران می‌پردازد.

حسینی‌نوری با اشاره فعالیت حوزه علمیه خواهران در شهر ملارد اظهار کرد: یک حوزه خواهران هم به نام ریحانه‌النبی (س) وجود دارد که در مصلای شهر ملارد واقع شده است و در بحث آموزش طلبه‌های خواهر فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به نیاز شهرستان ملارد به دومین حوزه علمیه خواهران بیان کرد: با توجه به نیاز بانوان شهرستان ملارد به یک حوزه علمیه دیگر، دفتر امام جمعه ملارد قصد ساخت دومین حوزه علمیه خواهران را در این شهرستان دارد که کارهای اداری آن به پایان رسیده و مجوزهای لازم اخذ شده است.

امام جمعه شهر ملارد با گلایه از عدم همکاری مطلوب مسئولان مربوطه برای ساخت حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در بحث ساخت دومین حوزه علمیه ملارد با مشکل نبود فضا و هزینه‌های جاری مواجه هستیم که مسئولان امر در این زمینه مساعدت و همکاری لازم را نداشته‌اند.

وی در پایان متذکر شد: امیدواریم با همکاری مطلوب مسئولان مربوطه علاوه بر رفع مشکل ساخت حوزه علمیه جدید خواهران، یک حوزه برادران را نیز در سطح شهر ملارد احداث کنیم.