افزایش 3 برابری اعتبارات عمرانی بهارستان
افزایش 3 برابری اعتبارات عمرانی بهارستان

شهریاریها : سید حسین هاشمی عصر امروز در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران در شهرستان بهارستان اظهار داشت: با توجه به تراکم جمعیتی شهرستان بهارستان و در جهت توسعه این منطقه، اعتبارات مصوب سال 93 این شهرستان با افزایش سه برابری این میزان بالغ بر 400 میلیارد ریال رسید. وی با اشاره […]

هاشمیشهریاریها : سید حسین هاشمی عصر امروز در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران در شهرستان بهارستان اظهار داشت: با توجه به تراکم جمعیتی شهرستان بهارستان و در جهت توسعه این منطقه، اعتبارات مصوب سال 93 این شهرستان با افزایش سه برابری این میزان بالغ بر 400 میلیارد ریال رسید.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 150 میلیارد ریال به بحث آب و فاضلاب شهرستان اختصاص یافته، افزود: در بحث آب و فاضلاب شهرستان بهارستان مشکلات بسیاری وجود دارد و انتظار داریم با همکاری مردم و صرفه‌جویی در مصرف بخشی از مشکلات فراروی شهرستان برطرف شود.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان ساماندهی شهرک‌های منطقه است که مصوب شد با صدور مجوزهای لازم به واحدهای مصوب، مشکلات این شهرک‌ها و لکه‌های صنعتی را برطرف نماییم و در صورتی که وضعیت این مناطق تعیین و تکلیف شود می‌توان شاهد تبدیل شدن به شهرک‌های صنعتی پویا و فعال در منطقه باشیم.

استاندار تهران با اشاره به وضعیت سرانه‌‌های ورزشی منطقه بیان داشت: با توجه به کمبود سرانه‌های ورزشی این منطقه مصوب شد که با اختصاص اعتبار 10 میلیارد ریالی به سه پروژه نیمه‌کاره ورزشی شهرستان که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است این طرح‌ها تا پایان سال تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این جلسه با تفاهم به عمل آمده بین ادارات کار، رفاه و تأمین اجتماعی استان و ورزش و جوانان مقرر شد با تأمین زمین از سوی اداره ورزش و جوانان یک مجموعه ورزشی ویژه کارگران تحت پوشش تأمین اجتماعی منطقه که 10 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند از سوی اداره‌کل کار، رفاه و تأمین اجتماعی احداث شود.

توجه به سرانه‌های فرهنگی بهارستان

استاندار تهران گفت: در شهرستان بهارستان سه مجتمع فرهنگی وجود دارد که به علت نداشتن ساختمان اداری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مجتمع‌ها مستقر شده و مقرر شد با احداث یک ساختمان مناسب برای استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان این مجتمع‌ها در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان تهران تأکید کرد: با توجه به کمبودها و کاستی‌‌های موجود در شهرستان بهارستان در زمینه‌های مختلف و تراکم بالای جمعیتی شهرستان بودجه مصوب امسال با مبلغ 10 میلیارد و 590 میلیون تومان، سه برابر افزایش یافته و به بیش از 40 میلیارد تومان رسید.

هاشمی خاطرنشان کرد: آنچه در این جلسه مصوب شد مبلغ واقعی است که با توجه به میزان اعتبارات تخصیصی دولت به استان تهران تخصیص داده می‌شود و امیدوارم که با تعاملی که بین مدیران ادارات این شهرستان وجود دارد و با پیگیری‌های دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد شکوفایی و توسعه هرچه بیشتر این شهرستان باشیم.

قابل ذکر است که استاندار تهران به همراه جمعی از مدیران ادارات‌کل استان تهران از صبح امروز با حضور در ادارات شهرستان بهارستان و بازدید از طرح‌های عمرانی منطقه از نزدیک مشکلات را مورد بررسی قرار داده و در نهایت در نوبت عصر با حضور در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران که به طور مشترک با جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بهارستان تشکیل شد شرکت کرد و مسائل را جمع‌بندی و تصمیم‌گیری‌های لازم را به عمل آورد.

در حاشیه این جلسه استاندار تهران با اهدای لوح تقدیر به سرهنگ داود عبدالمالکی فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان ضمن قدردانی از تلاش‌های پرسنل خدوم نیروی انتظامی منطقه در تأمین امنیت شهرستان‌ فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت.