افزایش ۷۵ درصد بستری و ۵۲ درصد فوتی کرونا در تهران
افزایش ۷۵ درصد بستری و ۵۲ درصد فوتی کرونا در تهران
استاندار تهران با اشاره به افزایش ۷۵ درصد بستری و ۵۲ درصد فوتی‌های کرونایی گفت: سفرهای نوروزی نقش زیادی در افزایش بیماری کرونا داشته و در حال حاضر ۷ شهرستان نارنجی، ۳ شهرستان قرمز و ۶ شهرستان زرد هستند.

به گزارش شهریاریها ،انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران ظهر امروز در اولین جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان اظهار کرد: با توجه به گزارشی که توسط معاونت ستاد درمان استان ارائه شد از ابتدای سال تا پایان سیزدهم فروردین ، ۶۶.۶ درصد مراجعان سرپایی، ۷۵.۵ درصد بستری و ۵۲ درصد فوتی‌های کرونا افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ شهرستان نارنجی، ۳ شهرستان قرمز و ۶ شهرستان زرد هستند، گفت: لازم بود یک جلسه فوق‌العاده‌ای داشته باشیم و باتوجه به اینکه میزان ابتلا و سرعت چرخش این ویروس جهش یافته زیاد است، باید تدابیری اتخاذ کنیم که بتوانیم توسط کادر سلامت اقدامات همه جانبه علمی و تخصصی برای کنترل این بیماری به کار گیریم.

استاندار تهران بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا محدودیت‌هایی برای شهرستان‌های قرمز و نارنجی قائل شده‌اند که از همین امروز فرمانداران مکلف شدند نسبت به نظارت و اجرای این مصوبات تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

محسنی بندپی با تأکید بر اینکه باید آمادگی کامل نسبت به کنترل این بیماری داشته باشیم، افزود: همه باید قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، تشدید نظارت، رعایت پروتکل‌های اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم که بتوانیم نسبت به کنترل این بیماری اقدامات همه جانبه را داشته باشیم.

وی درباره مصوبات جلسه امروز تصریح کرد: یک از مصوبات جلسه امروز اجرای همه مراحلی است که در طرح محله محور شهید سلیمانی بوده و اینکه فاکتور سفر را به عنوان یکی از این غربالگری‌های اصلی این طرح در نظر بگیریم.

استاندار تهران در پایان تأکید کرد: از همه کسانی که سفر بودند درخواست داریم  به شکل داوطلبانه غربالگری و تست تشخیص کرونا را انجام دهند، قطعاً این سفرها نقش زیادی در افزایش بیماری داشته است.