افزایش ۳۰ درصدی فوتی‌های کرونایی در اسلامشهر
افزایش ۳۰ درصدی فوتی‌های کرونایی در اسلامشهر
اسلامشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر از افزایش ۳۰ درصدی قربانیان ناشی از بیماری کرونا طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش شهریاریها ،فاطمه تاجیک رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر صبح امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا این شهرستان، اظهار کرد: ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا با شیب تندی رو به افزایش است و نیازمند افزایش تخت بیمارستانی در شهرستان هستیم.

وی از افزایش ۳۰ درصدی قربانیان ناشی از بیماری کرونا طی یک هفته گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه تجمع در برخی ادارات از جمله دفاتر خدمات قضایی، دفاتر پیشخوان دولت و تأمین اجتماعی بسیار زیاد است و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، همچنین اکثر مراکز خرید شهرستان نیز تعطیل نکرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با اشاره به ادامه واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در شهرستان تأکید کرد: طی روزهای اخیر همه کادر درمان در مراکز بهداشت و درمان خصوصی شهرستان واکسینه می‌شوند و به زودی واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال نیز آغاز می‌شود.

تاجیک با تأکید بر این که سال‌های متمادی درگیر ویروس کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: باید برای مقابله با این ویروس برنامه مدون داشته و سبک کار و زندگی خود را با این شرایط تطبیق دهیم تا کمتر آسیب ببینیم.

 تنها بیماران کرونایی با حال وخیم بستری می‌شوند

علی اکبر معدنی پور رئیس بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر در این نشست با اشاره به آغاز پیک چهارم کرونا در اسلامشهر اظهار کرد: در پیک چهارم کرونا، تعداد مراجعان و وخامت این بیماری به میزان پنج برابر افزایش یافته است.

وی گفت: با وجود افزودن یک بخش طی هفته گذشته به ظرفیت بستری‌های کرونایی، این بخش نیز ظرف دو روز پر شده و در حال حاضر هیچ تخت خالی برای بستری نداریم.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر با بیان اینکه درحال حاضر اورژانس بیمارستان قفل است، تأکید کرد: شرایط اصلاً خوب نیست، بسیاری از پزشکان و کادر بیمارستان درگیر بیماری شده و بستری‌اند، از طرفی با اشاره به افزایش بستری در بیمارستان‌های تهران، اعزام بیمار به بیمارستان‌های دیگر ممنوع شده و در بیمارستان امام رضا هم تنها بیماران با حال وخیم بستری می‌شوند و تعداد زیادی از مبتلایان سرپایی مداوا و یا برگشت داده می‌شوند.

استقرار سه کانتینر برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی/  آغاز واکسیناسیون سالمندان

مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر نیز با اشاره به مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان تصریح کرد: با توجه به افزایش بستری‌ها و کمبود تخت بیمارستانی، سه کانتینر برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی تجهیز و در بیمارستان امام‌رضا(ع) مستقر می‌شود.

وی افزود: مسؤول کنترل کاهش کارکنان ادارات و بانک‌ها نظارت بیشتری بر رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا داشته باشد و داوطلبان هلال احمر فعالیت‌های ارشادی رعایت دستورالعمل‌ها را در سطح شهر افزایش دهند همچنین تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهرستان باید تعطیل شوند، سلامت جان مردم از همه چیز مهم‌تر است.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به آغاز واکسیناسیون سالمندان خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران اسامی والدین شهدا را با ذکر سن آن‌ها به منظور واکسیناسیون کرونا به شبکه بهداشت اعلام کند.