افزایش دمای هوا در استان البرز
افزایش دمای هوا در استان البرز

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: در هفته‌های اخیر شاهد وضعیت هوایی ناپایدار در استان البرز بودیم که این شرایط با وزش باد شدید و رگبارهای پراکنده در ارتفاعات همراه بوده است. وی تصریح کرد: در روزهای آینده نیز این شرایط به صورت نسبی در البرز وجود دارد […]

13930317000694_PhotoAشهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: در هفته‌های اخیر شاهد وضعیت هوایی ناپایدار در استان البرز بودیم که این شرایط با وزش باد شدید و رگبارهای پراکنده در ارتفاعات همراه بوده است.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده نیز این شرایط به صورت نسبی در البرز وجود دارد و از عصر امروز با افزایش ابر و تشدید وزش باد، انتظار بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان را داریم.

مدیرکل هواشناسی استان البرز ادامه داد: بنابراین برای روزهای سه‌شنبه تا جمعه این هفته پیش‌بینی آسمانی کمی تا نیمه ابری، وزش باد و بارش باران را در مناطق مرتفع داریم.

رحمانیان با اشاره به کاهش دمای هوا در استان البرز در روزهای گذشته تصریح کرد: با ورود و فعالیت سامانه بارشی از جمعه گذشته شاهد کاهش چند درجه‌ای دما در استان البرز بودیم.

وی ادامه داد: این روند از صبح امروز متوقف شده است و طی روزهای آینده شاهد افزایش دما خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز خاطرنشان کرد: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و دادهای علمی موجود از بعدازظهر سه‌شنبه روند افزایش دما در مناطق مختلف البرز مشاهده می‌شود.

رحمانیان گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آینده، مردم استان البرز روزهای گرمی را تجربه کنند.

وی اضافه کرد: این روند افزایش به صورتی است که در روزهای پنجشنبه به بعد مردم ساکن شهرستان کرج دمای بالای 37 درجه سانتیگراد را تجربه می کنند و برای نخستین بار در سال جاری، دمای هوا به این درجه می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز خاطرنشان کرد: انتظار داریم که روند افزایش دما تا اواسط هفته آینده نیز تداوم داشته باشد.