افتتاح تصفیه‌ خانه فاضلاب مسکن مهرصفادشت با اعتباری بالغ بر۱۲۰میلیاردتومان
افتتاح تصفیه‌ خانه فاضلاب مسکن مهرصفادشت با اعتباری بالغ بر۱۲۰میلیاردتومان
مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش شهریاریها ،محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران در آیین افتتاح طرح‌های برق آبی استان تهران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با حضور در محل تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت در ویدئوکنفرانس در تشریح این پروژه اظهار داشت: این پروژه شامل دو کیلومتر خط انتقال و شبکه فاضلاب و یک تصفیه‌خانه به ظرفیت ۷ هزار و ۸۰۰مترمکعب در شبانه‌روز است که با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان شامل ۸۰میلیارد تومان در بخش شبکه و ۶۰میلیارد تومان در بخش تصفیه‌خانه ساخته شده است.

وی با اشاره به پیشرفته‌بودن فرایندهای این تصفیه‌خانه ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب صفادشت به روش ATO هوادهی گسترده با قابلیت حذف ازت و فسفر به صورت هم‌زمان طراحی شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: پساب تولیدشده در این بخش هم در بخش کشاورزی و هم در بخش صنعت غیرغذایی قابل استفاده است.

بختیاری در پایان توضیح داد: مسکن مهر صفادشت در چهار کیلومتری این شهر واقع شده و ۵۰ هزار واحد در این محل ساخته شده و به دلیل بالا بودن سطح کف در این منطقه امکان استفاده از چاه‌های جذبی در دفع فاضلاب امکان پذیر نبود و به همین دلیل پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب باید بلافاصله اجرا می‌شد.