اعلام وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان شهریار
اعلام وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان شهریار
شهریار- طاهری فرماندار شهریار با اعلام وضعیت هشدار قرمز کرونایی در شهرستان شهریار و درخواست از شهروندان به منظور تشدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: مطابق وضعیت قرمز محدودیت‌های مربوطه همچون ممنوعیت فعالیت مشاغل به جز گروه شغلی شماره ۱، کاهش حضور کارکنان ادارات و ممنوعیت ورود و خروج در شهرستان شهریار اعمال خواهد شد.

به گزارش شهریاریها ، نورالله طاهری فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان اظهار کرد: با توجه به آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و بر اساس آمار بستری روزانه مثبت کرونا، شهرستان شهریار در وضعیت هشدار قرمز کرونایی قرار دارد.

وی با اشاره به اعمال محدودیت مطابق این وضعیت افزود: مطابق این وضعیت فعالیت گروه‌های شغلی شماره ۲، ۳ و ۴ ممنوع بوده و تنها مشاغل ضروری تامین کننده مایحتاج ضروری و مراکز درمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز فعالیت دارند.

فرماندار شهریار بیان داشت: در این وضعیت ادارت و دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری با کاهش یک‌‌دوم حضور کارکنان فعالیت خواهند داشت و همچنین در سایر ادارت این کاهش حضور کارکنان به یک‌سوم افزایش خواهد داشت.

طاهری با اشاره به اعمال محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد گفت: مطابق اعلام ستاد ملی در وضعیت قرمز، خودروهای شخصی با پلاک غیربومی اجازه ورود به شهریار را ندارند و همچنین خودروهای با پلاک بومی اجازه ورود به سایر شهرها ندارند که این موارد در صورت تخطی شامل جریمه راهنمایی و رانندگی خواهند شد.

وی ادامه داد: در وضعیت قرمز آموزش در مدارس و مراکز آموزش عالی به صورت کاملا غیرحضوری بوده و نمازهای جمعه و نمازهای جماعات در مساجد نیز تعطیل خواهد بود.

فرماندار شهریار با اشاره به برگزاری جلسات با نهایت حضور ۱۵ نفر، از شهروندان تقاضا کرد: از تمامی همشهریان و شهروندان محترم شهرستان شهریار. تقاضا می‌شود به منظور جلوگیری از حاد شدن شرایط کرونایی و حفظ سلامتی خود و جامعه رعایت دستورالعمل‌هایی بهداشتی را در اولویت قرار دهند و نهایت همکاری را با ستاد مقابله با کرونا داشته باشند.