اعلام جزئیات قرنطینه هوشمند در شرایط کرونایی
اعلام جزئیات قرنطینه هوشمند در شرایط کرونایی
استان تهران ؛ وزیر بهداشت با اشاره به شرایط کرونایی کشور: قرنطینه هوشمند یکی از برنامه های وزارت بهداشت است.

به گزارش شهریاریها به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد با بیان اینکه از هر دستگاه و سازمانی که در واکسیناسیون عمومی به وزارت بهداشت کمک کند، استقبال می کنیم، افزود: یکی از برنامه های ما در وزارت بهداشت، قرنطینه هوشمند است. نیروی انتظامی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به ویژه در قرنطینه اخیر کمک های ارزشمندی کرده است.
وی افزود : مهمترین راهکار مدیریت کرونا، واکسیناسیون است که مقداری تاخیر داشته‌ایم اما با شروع کار دولت، به لطف خدا حجم بالایی از واکسن در حال ورود به کشور است که تا پایان ماه آینده، بخش عمده‌ای از واکسیناسیون عمومی در کشور انجام می‌شود.
وزیر بهداشت اظهار داشت: امروز شاهد صحنه‌های تلخی از عزادار شدن روزانه تعداد زیادی از مردم ایران بر اثر کرونا هستیم اما اولویت دولت سیزدهم، تامین سلامت، مدیریت کرونا و تسریع در واکسیناسیون عمومی است.

باید حدود ۱۰۰ میلیون دُز واکسن در ماه های آینده تزریق کنیم

وی افزود: برای واکسیناسیون عمومی نیازمند یک حمایت جدی در سطح ملی هستیم چون باید حدود ۱۰۰ میلیون دُز واکسن در عرض ماه های آینده تزریق کنیم و تولید و واردات به حد کافی در دستور کار است اما لازم است که همه مردم و دستگاه ها به وزارت بهداشت در این زمینه کمک کنند چون این کار به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه حمایت های مردمی خوبی در واکسیناسیون در کشور وجود دارد که نمونه های آن را در دوران دفاع مقدس، شاهد بودیم. مردم به خوبی وارد صحنه شده اند و در بازدیدهای میدانی که از پنج استان کشور داشتم می بینم که حسینیه ها و مجموعه های ورزشی، به مراکز واکسیناسیون تبدیل شده است.
دکتر عین اللهی افزود: باید روزانه حداقل دو برابر آنچه که هست واکسن در کشور تزریق شود تا بتوانیم در کنترل بیماری کرونا موفق باشیم. پیک پنجم بیماری تقریبا در حال طی شدن است و مرگ و میرهای بالای این روزها بدنبال تعداد بالای بیمار در یکی دو هفته اخیر است اما خوشبختانه تعداد بیماران شناسایی شده به نسبت رو به کاهش است اما ۶ هفته زمان داریم تا بتوانیم پیک بعدی بیماری را مدیریت کنیم و در این مدت باید حداکثر توان خودمان را برای واکسیناسیون به کار بگیریم.

قرنطینه هوشمند یکی از برنامه های وزارت بهداشت است
وی با بیان اینکه از هر دستگاه و سازمانی که در واکسیناسیون عمومی به وزارت بهداشت کمک کند، استقبال می کنیم، گفت: یکی از برنامه های ما در وزارت بهداشت، قرنطینه هوشمند است. نیروی انتظامی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به ویژه در قرنطینه اخیر کمک های ارزشمندی کرده است.

دریافت بسیاری از خدمات منوط به داشتن کارت واکسن می شود

وزیر بهداشت تصریح کرد: در آینده نزدیک همزمان با گسترش واکسیناسیون، دریافت بسیاری از خدمات منوط به داشتن کارت واکسن خواهد بود. امروز هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد افرادی که می خواهند در مراسم اربعین حسینی حضور داشته باشند باید حتما دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و یا این هفته، واکسن را دریافت کنند در غیر این صورت، مجوز خروج از کشور و ورود به عراق را نخواهند داشت.
آقای عین اللهی ادامه داد: وقتی قرنطینه هوشمند اجرایی شد، همه فعالیت های روزمره با کارت واکسن، قابل انجام است و لازم نیست که دیگر از قوه قهریه استفاده کنیم و مردم با داشتن کارت می توانند مسافرت بروند، در هتل ها اقامت داشته باشند و خدمات مختلف از جمله حمل و نقل عمومی به راحتی قابل ارائه است. با اجرایی شدن قرنطینه هوشمند، بسیاری از مشکلات، حل می شود.

کمک ویژه ناجا به وزارت بهداشت

وزیر بهداشت تاکید کرد: نیروی انتظامی با ۱۱۴۸ تخت بیمارستانی و ۹۲ تخت مراقبت های ویژه در بیمارستانهای تحت پوشش خود، کمک های ارزشمندی به ما کرد. در روزهای آینده، خانواده های کارکنان نیروی انتظامی و همچنین سربازان ناجا واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.