استان تهران با کمبود ۱۲ هزار کلاس درس مواجه است
استان تهران با کمبود ۱۲ هزار کلاس درس مواجه است
استاندار تهران و رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران گفت: استان تهران با کمبود ۱۲ هزار کلاس درس مواجه است.

به گزارش شهریاریها ، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر یکشنبه در آئین خشت گذاری و آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، طی سخنانی گفت: امروز آموزش و پرورش نیازمند تحولات زیرساختی و بنیادین برای تربیت نسل بالنده در کشور است.

وی افزود: نظام آموزش و پرورش کانون اولیه نظام اجتماعی هرکشور است و عدم نگاه همه جانبه به مقوله سلامت و مسئولیت اجتماعی موجب بروز مشکلاتی در این حوزه شده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران گفت: در مقوله مسئولیت اجتماعی با نگاهی بسته عمل کردیم و این نگاه را به جامعه بسط ندادیم و همین امر موجب شده تا در تهران با کمبود ۱۲ هزار کلاس درس مواجه باشیم.

محسنی بندپی اضافه کرد: در دنیای امروز بدون توسعه علمی نمی‌توان به توسعه پایدار دست یافت و آموزش و پرورش نقطه آغازین حرکت توسعه علمی در کشور است.

استاندار تهران گفت: در استان با تقسیم کار تعهد کردیم تا کمبود ۱۲ هزار کلاس درس را از طریق تعهد ۳ هزار کلاس درس توسط دولت، ۳ هزار کلاس توسط سایر دستگاه‌ها، ۳ هزار کلاس از طریق خیرین مدرسه ساز و ۳ هزار کلاس نیز توسط تهاتر و فروش اموال آموزش و پرورش جبران کنیم.

وی افزود: تحول در نظام آموزش و پرورش نیازمند تغییر نگرش مدیران و پذیرفتن مسئولیت اجتماعی توسط مردم در این حوزه است.