استان البرز به دلیل آلودگی هوا روز شنبه تعطیل است
استان البرز به دلیل آلودگی هوا روز شنبه تعطیل است

شهریاریها : اصغر عربیان در کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت وارونگی جوی را در استان البرز تحمل می‌کنیم و به علت وجود آلاینده‌هایی که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، روز شنبه تمام فعالیت‌های اداری، آموزشی و خدماتی در استان البرز تعطیل است. وی تصریح کرد: بنابراین تمام مراکز آموزشی به غیر […]

13901013100939_PhotoAشهریاریها : اصغر عربیان در کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت وارونگی جوی را در استان البرز تحمل می‌کنیم و به علت وجود آلاینده‌هایی که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، روز شنبه تمام فعالیت‌های اداری، آموزشی و خدماتی در استان البرز تعطیل است.

وی تصریح کرد: بنابراین تمام مراکز آموزشی به غیر از دانشگاه پیام‌نور و تمام فعالیت‌های اداری و خدمات از جمله بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی و عمومی در روز شنبه فعالیت نخواهند کرد.

استاندار البرز گفت: البته فعالیت بخش‌های انتظامی و پزشکی طبق روال روزهای تعطیل انجام شده و برخی از شعب بانک‌ها نیز به صورت کشیک در روز شنبه فعال خواهند بود.

عربیان تاکید کرد: مراکز درمانی و همچنین شعب کشیک بانک‌های استان البرز روز شنبه اقدام به خدمات‌رسانی می‌کنند و همچنین با توجه به برگزاری امتحانات دانشگاه پیام‌نور این دانشگاه نیز دایر است.

وی در پاسخ به این پرسش که تعطیلی روز شنبه در استان البرز بر اساس چه مستنداتی انجام شد؟ گفت: از صبح امروز گزارش‌های اداره هواشناسی با دقت توسط دستگاه‌ها و کارگروه‌های مسئول از جمله کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا بررسی و در نهایت مشخص شد که حضور مردم در این هوا ضمن اینکه برای سلامت آنها خطرناک است به تشدید آلودگی‌ها دامن می‌زند.

عربیان تاکید کرد: به همین دلیل به عنوان استاندار و با توجه به اختیارات قانونی عالی‌ترین مقام اجرایی در استان روز شنبه تعطیل اعلام شد.