از سردیس شهید کشتی گیر سجاد عفتی در کمپ تیم های ملی رونمایی شد
از سردیس شهید کشتی گیر سجاد عفتی در کمپ تیم های ملی رونمایی شد
شهریاریها - مراسم رونمایی از سردیس کشتی‌گیر شهید سجاد عفتی با حضور رئیس فدراسیون، خانواده شهید عفتی و برخی از ملی‌پوشان کشتی از جمله حسن یزدانی، کامران قاسم پور، امیرمحمد یزدانی، رحمان عموزاد، امیرحسین زارع، احسان امینی مربی تیم ملی آزاد، علی محمدی مدیر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش شهریاریها ، علیرضا دبیر ضمن خیر مقدم خدمت حاضرین گرامی، بیان کرد: ولادت امام محمد باقر (ع) را خدمت همه ی حضار محترم تبریک عرض می کنم و خدا را شکر می کنم و خوشحالم همه ی مراسمات ما با ولادت های ائمه همزمان شده است و این لطف خداست.

وی افزود: ما با این شهدای کشتی پز می دهیم و افتخار می کنیم و باور دارم تا خود شهید نخواهد هیچ کدام از این کار ها و اتفاقات نمی افتد و هر کاری که بخواهیم انجام دهیم تا آن ها نخواهند انجام نمی شود چون دستشان در آن دنیا باز است.

دبیر با اشاره به اینکه از آقا سجاد ممنونم که اجازه داد کمی شناخته شود، گفت: خود شهدا نمی خواهند شناخته شوند اما ما با آن ها پز می دهیم و خدا لطف کرد که فدراسیون می خواهد این علم را بر دارد و ان‌شاءالله این علم را قشنگ دست ما بدهند تا ما کار را جلو ببریم که یک عاقبت بخیری باشد.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار کرد: خیلی از کتک هایی که در این دنیا می خوریم به خاطر همین علم است ان‌شاءالله خدا کمک کند که علم در این جبهه زمین نیفتد و اعتقاد دارم جایی بنام شهید باشد خودش روی آن مکان غیرت و نظر دارد و روزی را خودش می رساند.

وی با بیان اینکه با لطف خدا رونمایی از چهارمین کتاب شهدای کشتی گیر فردا انجام می شود، عنوان کرد: همه شرایط را آماده کردیم که کتاب شهدا را منتشر کنیم که در حال حاضر ۱۴ الی ۱۵ کتاب در دست نوشتن است.

دبیر با اشاره به اینکه ساختمان جدید فدراسیون لطف اهل بیت و شهدا بود، گفت: در حینی که داریم کتاب شهدای کشتی گیر را تهیه و چاپ می کنیم کتاب زندگینامه قهرمانان را نیز می نویسیم و در حال حاضر زندگینامه آقای علی اکبر حیدری در مرحله صفحه آرایی است، زندگینامه امامعلی حبیبی نیز به پایان رسیده است و در آینده نزدیک نیز زندگینامه آقایان منصور برزگر، عبدالله موحد و دیگر بزرگان و قهرمانان کشتی را بصورت کتاب منتشر خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار کرد: در حالی که داریم کتاب الگوهای اصلی ما که شهدای کشتی گیر هستند چاپ می کنیم در تلاش هستیم تا این کتاب ها در مدارس توزیع شوند تا بتوانیم یک الگو سازی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه همانطور که ۱۱۵ قهرمان المپیک و جهان و ۳۰۵ مدال المپیک و جهان داریم با افتخار نزدیک ۱۵۰۰ شهید کشتی گیر داریم، گفت: ان‌شاءالله این برنامه در فدراسیون های آینده نیز ادامه دار باشد و همزمان با معرفی قهرمانان جهان و المپیک، مردم را نیز با شهدای کشتی گیر آشنا کنیم، چون این کار واجب تر است.

دبیر عنوان کرد: اگر بچه های جنگ این فرهنگ را در دهه های ۷۰ و ۸۰ بهتر اشاعه می دادند شاید امروز خیلی از مشکلات را نداشتیم و در این موضوع خیلی از خودمان راضی نیستیم و باید خیلی محکم تر و بیشتر کار کنیم که هم در این دنیا و هم در آن دنیا پاسخگو باشیم.

گفتنی است، پس از پایان جلسه، رئیس فدراسیون به همراه خانواده شهید عفتی در کمپ تیم های ملی شهید حاج قاسم سلیمانی حضور پیدا کردند و از سردیس شهید کشتی گیر عفتی رونمایی کردند.