ارتقای دفتر نمایندگی میراث فرهنگی شهریار به اداره
ارتقای دفتر نمایندگی میراث فرهنگی شهریار به اداره

شهریاریها : رجبعلی خسروآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غرب استان تهران با اشاره به کاروان‌سرای حاج کمال که در رباط کریم قرار دارد، اظهار کرد: در جلسات متعددی که با مجموعه مدیریت شهری رباط کریم در رباط کریم داشتیم مقرر شد تا این کاروان‌سرا با مسجد جامع و کمربندی جنوبی این شهر ارتباط جاده‌ای […]

۱۳۹۳۰۹۱۶۰۰۰۳۶۶_PhotoAشهریاریها : رجبعلی خسروآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غرب استان تهران با اشاره به کاروان‌سرای حاج کمال که در رباط کریم قرار دارد، اظهار کرد: در جلسات متعددی که با مجموعه مدیریت شهری رباط کریم در رباط کریم داشتیم مقرر شد تا این کاروان‌سرا با مسجد جامع و کمربندی جنوبی این شهر ارتباط جاده‌ای مستقیم داشته باشد.

وی بیان کرد: قرار است مطالعات این طرح توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران انجام شود و در نهایت این مطالعات در اختیار شهرداری رباط کریم قرار گیرد تا با همراهی مسؤولان عالی‌رتبه شهرستان رباط کریم این طرح به نتیجه برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: مرمت و بازسازی آثار و بناهای تاریخی شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران نیز از دیگر برنامه‌های اصلی و طبیعتی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

وی ادامه داد: این اقدام در راس امور ما قرار گرفته است و در این خصوص نیز اقدامات گسترده‌ای در استان صورت گرفته است که موجب شده تأثیرات خوب و قابل قبولی را در این حوزه شاهد باشیم.

خسروآبادی خاطرنشان کرد: دو سال است که پیگیر این موضوع هستیم تا برخی از دفاتر نمایندگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در شهرستان‌های این استان را به اداره ارتقا دهیم.

وی گفت: در این رابطه موافقت‌های مربوطه را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برای ایجاد شش اداره دریافت کرده‌ایم که یکی این موارد دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان شهریار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در پایان متذکر شد: در حال حاضر آمادگی این کار را داریم و این موضوع را به فرمانداری‌های شهریار، شمیرانات، تهران، شهرری، فیروزکوه و دماوند اعلام کرده‌ایم که می‌توانند در راستای ارتقای این دفاتر به اداره گام بردارند، البته این دفاتر در حال حاضر نیز از دید اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به عنوان اداره دیده می‌شوند.