ارتقاء سرانه فضای سبز شهرقدس
ارتقاء سرانه فضای سبز شهرقدس
قدس_ شهردار قدس گفت: بوستان ۴۰ هکتاری«آب شن»سرانه فضای سبز شهرقدس را ارتقا داده است.

به گزارش شهریاریها ، مسعود مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز یکی از اولویت‌های مدیریت شهری قدس است، اظهار داشت: توسعه فضای سبز شهری یکی از ملاک‌های مهم شهرسازی است و امروزه مفهوم شهرها بدون فضای سبز مؤثر در اشکال گوناگون قابل تصور نیست و شهرداری و شورای اسلامی شهر قدس طرح‌های ارزنده‌ای تا به امروز در این زمینه پیاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: رشد ۴۰ درصدی فضای سبز شهری در شهر قدس نشانگر عملکرد متفاوت و مطلوب مدیریت شهری دوره پنجم در توسعه این سرانه مهم و حیاتی می‌باشد که در این میان، بوستان آب شن به عنوان منحصر به فرد ترین فضای سبز در غرب استان تهران، با مساحت ۴۰ هکتاری نقش مهمی را در ارتقای سرانه فضای سبز شهر و ایجاد مکانی برای گذران اوقات فراغت شهروندان ایفا خواهد کرد.

شهردار قدس گفت: عملیات احداث بوستان «آب شن» در ۲ فاز مجزا اجرایی می‌گردد که فاز اول این بوستان با مساحت ۴/۵ هکتاری و با اجرای ۱۱ هزار مترمربع کفپوش گذاری، بزرگترین فرش گل منطقه، انواع گیاهان دارویی و درختچه‌های گوناگون، نیمکت و وسایل بازی، آلاچیق، آبخوری، سایه بان، میز تنیس، سرویس بهداشتی و… به زودی افتتاح می‌شود.

وی عنوان داشت: در فاز دوم این بوستان نیز کاشت ۵۰ گونه گیاهی مختلف اعم از گیاهان دارویی، نهال، درخت، درختچه و گل‌های فصلی و دائمی مدنظر قرار دارد که این بوستان را متمایز از سایر بوستان‌ها خواهد کرد.

مختاری بیان داشت: قطعاً با رویکرد مثبت مجموعه مدیریت شهری قدس تم پارک ۴۰ هکتاری «آب‌شن» با تکمیل گام به گام و همچنین ساخت دریاچه مصنوعی به یکی از مراکز تفریحی و گردشگری برجسته غرب استان تهران در حوزه اوقات فراغت و گردشگری مبدل خواهد شد.