اراضی بکر شهریارقدس و ملارد محل مناسبی برای کشت گیاهان دارویی است
اراضی بکر شهریارقدس و ملارد محل مناسبی برای کشت گیاهان دارویی است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس گفت: شرایط آب و هوایی خوب و همچنین اراضی مرغوب و قابل کشت شهرستان های شهریار، قدس و ملارد محل مناسبی برای کشت گیاهان دارویی است.

به گزارش شهریاریها ، عبدالله قاسمی پیربلوطی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شده بود  هم اکنون حدود ۴۰۰ واحد خدمات آموزشی ارائه می‌دهند و نقش کلیدی در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگ ایفا کرده‌اند و دانشگاه آزاد از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد.
وی ادامه داد: دانشگاه شهر قدس در سال ۸۰ تأسیس شد و به نسبت دانشگاه‌های دیگر جوان‌تر است اما پیشرفت و توسعه زیادی را در کارنامه خود دارد که به دلیل پتانسیل خوب منطقه و مسئولان محترم شهرستان باعث شده به یکی از واحدهای موفق تبدیل شود.

رئیس دانشگاه واحدهای قدس، شهریار و ملارد گام برداشتن به سمت شاخص‌های بین المللی را از الویت ها برشمرد و گفت: ارتقای سطح بین المللی دانشگاه مستلزم تلاش مضاعف هیأت علمی و دانشجویان است و در این راستا یکی از طرح‌های خوب مدرسه اشتغال و خلاقیت می‌باشد و پل ارتباطی میان دانشجویان و بازار کار است تا دانشجویان با انجام پروژه‌های واقعی و هم افزایی مهارت کافی جهت حضور در بازار کار را پیدا کنند.

قاسمی اظهار داشت: دانشگاه شهر قدس به عنوان مرکز رشد و هسته‌های فناور کار پژوهشی خود را در این زمینه انجام می‌دهد که چند هسته و واحد در آن فعالیت می‌کند که یکی از آنها واحدهای مبارزه با کرونا بود که طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده لباس با استفاده از اشعه «یو وی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران ابداع و به ثبت رسید.

وی ادامه داد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا و با توجه به محدودیت محصولات ضدعفونی در کشور با همکاری مرکز گیاهان دارویی و دانشجویان نخبگان شهر قدس اقدام به تولید ژل ضدعفونی کننده گیاهی (ژل آزاد) و محلول بخور (اوکال آزاد) در آزمایشگاه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی واحد شهر قدس کردیم.

رئیس دانشگاه واحدهای قدس، شهریار و ملارد افزود: مرکز مشاوره امین در این شرایط بخصوص کرونا و نیاز خانواده‌ها به مشاوره اقدام به خدمات رسانی به صورت آنلاین و تماس مستقیم کرده است همچنین مرکز آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی – کاربردی در زمینه‌های مختلف اعم از هنری طب کامپیوتری زبان و بازرگانی بازار یابی اقدام به آموزش به دانشجویان و غیر دانشجویان کرده است.

قاسمی در پایان به آموزش الکترونیکی و برگزاری نود درصدی کلاس‌ها به صورت برخط اشاره داشت و گفت: بعد از پایان تعطیلات کار ما به صورت جدی آغاز شد با این تفاوت که در روزهای نخست با ضعف زیرساختی و سرور دانشگاه جوابگوی آن حجم از دانشجویان نبود اما با مدیریت واحد الکترونیک مشکل برطرف شد و حدود ۷۰ درصد دانشجویان در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.