ارائه خدمات درمانی و غذایی رایگان به کودکان کار در استان تهران
ارائه خدمات درمانی و غذایی رایگان به کودکان کار در استان تهران

شهریاریها :معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه کودکان کار جذب و برای ساماندهی به مکان های مناسب انتقال داده خواهند شداز ارائه خدمات درمانی و غذایی رایگان به این کودکان خبر داد.  شکراله حسن بیگی صبح دوشنبه در جلسه شورای اجتماعی استان تهران که با حضور حبیب الله مسعودی، فرید معاون اجتماعی […]

شهریاریها :معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه کودکان کار جذب و برای ساماندهی به مکان های مناسب انتقال داده خواهند شداز ارائه خدمات درمانی و غذایی رایگان به این کودکان خبر داد.

 شکراله حسن بیگی صبح دوشنبه در جلسه شورای اجتماعی استان تهران که با حضور حبیب الله مسعودی، فرید معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، فرزانه مروستی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرهادی فرماندار تهران، بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان و سایر مدیران استانی عضو شورا در محل استانداری تهران برگزار شد با اشاره به طرح جذب و ساماندهی ۲۶۷ کودک کار و خیابان در تهران گفت: افرادی که به اجرای این طرح اعتراض دارند باید توجه کنند، تهران به عنوان پایتخت نقش مهمی در ارائه تصویری از نظام در اذهان دارد حضور کودکان و متکدیان سر چهار راه‌ها چهره مناسب و در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی افزود: کودکان کار و خیابان در مناسب‌ترین شرایط جذب و برای ساماندهی به مکان‌های پیش بینی شده منتقل می‌شوند و امکانات بهداشتی و درمانی و غذایی رایگان در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

حسن بیگی ادامه داد: در مقابل مخالفت برخی از معترضان و انجمن‌ها به اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در تهران این سوال مطرح می‌شود که حضور کودکان کار در مراکز نگهداری و تحت مراقبت نسبت به حضور آنها سر چهار راه‌ها و در معرض انواع آسیب‌ها مناسب‌تر نیست؟

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه شورای امنیت کشور به عنوان مرجعی تصمیم گیرنده از اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در تهران اعلام رضایت کرده است گفت: رئیس جمهور و وزیر کشور نیز رضایت خود را از اجرای این طرح در تهران اعلام کرده‌اند.

وی افزود: با وجود همه ضعف‌هایی که ممکن است در جذب و ساماندهی کوکان کار وخیابان وجود داشته باشد، اما تصمیم گیران و مجریان این طرح با قدرت در کنار رفع همه ضعف‌ها و بهبود زیرساخت‌ها اجرای آن را ادامه خواهند داد.

گفتنی است؛ با دستور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در این نشست مقرر شد؛ کمبودها و نیازهای مراکز نگهداری کودکان کار و خیابان با همراهی شهرداری و تأیید بهزستی تا پایان هفته مرتفع شود.