سینماسینما، پاریس: با شیوع ویروس کرونا سالن‌های سینما از جمله مکان‌های فرهنگی بودند که در کشورهای درگیر این همه‌گیری تعطیل شدند. پس از قرنطینه بسیاری از کشورها سعی در تنظیم پروتکل‌های بهداشتی و بازگشایی سینماها داشتند که فرانسه یکی از آن کشورهاست. بازگشایی سینماها در اکثر کشورها با موفقیت کامل همراه نبوده و هنوز مخاطبان […]

سینماسینما، پاریس: با شیوع ویروس کرونا سالن‌های سینما از جمله مکان‌های فرهنگی بودند که در کشورهای درگیر این همه‌گیری تعطیل شدند.

پس از قرنطینه بسیاری از کشورها سعی در تنظیم پروتکل‌های بهداشتی و بازگشایی سینماها داشتند که فرانسه یکی از آن کشورهاست. بازگشایی سینماها در اکثر کشورها با موفقیت کامل همراه نبوده و هنوز مخاطبان برای رفتن به سالن‌های سینما آمادگی زیادی ندارند. از این رو در فرانسه نیز تعدادی از سینماها به دلیل نداشتن تعداد کافی تماشاگر تعطیل اند. و سینماهایی هم که باز هستند گاه تا هفتاد درصد آمارشان نسبت به سال قبل در همین زمان پایین آمده است.

در مدتی که سینماها در فرانسه دوباره شروع به فعالیت کرده اند، فیلم‌های جدید زیادی به پرده نیامده‌اند و بیشتر سالن‌ها اکران فیلم هایی که نمایش آنها به خاطر کرونا متوقف شده بود را از سرگرفته‌اند. اما قرار است از اواخر ژوئیه و در ماه اوت (اوایل مرداد ماه) تعدادی فیلم‌ جدید و مهم روی پرده بیایند.

در فرانسه‌ که حدودا صد روز سینماها تعطیل بود، مردم با احتیاط به سینما می‌روند و باید ‌مسایل ایمنی را رعایت کنند.

در روزهای اخیر یکی از بهترین فیلم‌های اکران شده فیلم «به پرواز درآمده» از یک کارگردان جوان به نام آوا ریلی است. این فیلم درباره دختری ۱۳ -۱۴ ساله است که می‌خواهد درمسابقات ژیمناستیک شرکت کند.

همه سینماهایی که باز هستند اجازه بلیت فروشی دارند و بلیت‌ها هم در گیشه و هم به صورت آنلاین قابل خریداری‌اند. در حالی در هفته اخیر حدود ۱۰ فیلم جدید به پرده آمد که  معمولا و در حالت عادی حدود بیست فیلم جدید به پرده می آمد.

برخلاف آمریکا، سینماماشین در فرانسه گزینه‌ای مناسب برای اکران فیلم‌ها نیست. سالها پیش سینماماشین کارکرد خود را از دست داده بود اما به تازگی در چند شهر فرانسه به صورت تک سانس به این شیوه فیلم‌هایی نمایش داده می‌شود.

از روز شنبه هم قرار است اطراف رود سن پرده‌های بزرگ نصب و فیلم‌ نمایش داده شود. کرونا در فرانسه تحت کنترل است و فقط در فضاهای سربسته مثل وسایل حمل و نقل عمومی ماسک زدن اجباری است.