جشنواره بین اللملی لوکارنو که قرار بود از ۵ تا ۱۵ ماه اوت (۱۵ تا ۲۵مرداد) در سوئیس برپا شود و به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، امسال بخش مسابقه فیلمهای بلند خودرا دنبال نکرد، اما تصمیم گرفت اسامی فیلمهای کوتاه را که انتخاب کرده اعلام کند و آنها را در جشنواره با […]

جشنواره بین اللملی لوکارنو که قرار بود از ۵ تا ۱۵ ماه اوت (۱۵ تا ۲۵مرداد) در سوئیس برپا شود و به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، امسال بخش مسابقه فیلمهای بلند خودرا دنبال نکرد، اما تصمیم گرفت اسامی فیلمهای کوتاه را که انتخاب کرده اعلام کند و آنها را در جشنواره با نمایش محدود نشان دهد.

به گزارش سینماسینما، مسوولان این جشنواره امروز اطلاع دادند که برای بخش فیلمهای کوتاه، ۴۳ اثر از بین فیلم‌های رسیده انتخاب شده است و تحت عنوان، یوزپلنگ های فردا، در سالنی به نمایش در می‌آیند. بعد از مدت ها فیلم دیدن از مجموع ۲۲۰۰ اثر، تعداد ۴۳ فیلم از ۳۴ کشور انتخاب شده اند و در پایان جشنواره یک هیئت داوری سه نفره نیز جوایزی به برندگان خواهند داد.

در بخش بین اللمل، از فیلمسازان ایرانی دو فیلم انتخاب شده که یکی از آنها محصول مشترک سنگال، فرانسه ‌و ایران ‌ساخته آبتین سرابی به نام Land lot S 7 و به مدت ۲۸ دقیقه و مربوط به کشاورزان سنگال است. دیگری فیلمی ساخته باران سرمد، به نام زرد خالدار است درباره دختری به نام رویا که روزی متوجه می‌شود یک خال زرد رنگ روی صورتش ظاهرشده وی بعدها با یک زرافه درزندگی اش روبرو می‌شود… .

تعدادی از این سینماگران قبلا در جشنواره لوکارنو هم فیلم داشتند. همچنین بطور جداگانه در بخش مسابقه سوئیس، نیز ۱۴ فیلم انتخاب شده است. سینمای ایران بارها در این جشنواره شرکت کرده بود و جوایز گوناگونی از جمله دوبار جایزه بزرگ، یوزپلنگ طلا، را بدست آورده بود.