احداث ۳ کلانتری جدید در ملارد
احداث ۳ کلانتری جدید در ملارد
ملارد- فرماندار ملارد از احداث سه کلانتری جدید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهریاریها ،جابر کریمی بعد از ظهر جمعه و در آستانه ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران به دستاوردها و عملکرد نماینده دولت در ملارد پرداخت و در این باره اظهار داشت: کلانتری بیدگنه با ۶۰ درصد پیشرفت در اواخر بهار به بهره‌برداری خواهد رسید و در شهر ملارد نیز زمین توسط شهرداری در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته و با تأمین اعتبار احداث خواهد شد و کلانتری روستای امیرآباد صفادشت که زمین آن توسط اوقاف و امور خیریه موافقت شده و در آینده نزدیک احداث این کلانتری در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بحث پلیس‌های تخصصی را در دست داریم که شهرداری ملارد در حال ساختمان این مرکز است تا سال آینده همه پلیس‌های که به صورت پراکنده در سطح شهرستان مستقر هستند به صورت مجتمع خدمات خواهند داد و همچنین تجهیز و تکمیل خدمات موتوری برخی دیگر از اقدامات بوده است.

فرماندار ملارد افزود: در زمینه پایش تصویری و امنیتی بیش از ۳۰۰ دوربین در سطح شهرستان فعال کردیم که در حوزه امنیتی بسیار مؤثر است.

نماینده عالی دولت در ملارد افزود: بعد از کرونا اولویت یک سری اقدامات بر زمین مانده بود که باید سریعاً برنامه ریزی می‌شد، مثل موضوع بیمارستان که با ۷۰ میلیارد اعتبار جهت تکمیل و تجهیز در کمتر از سه ماه با پیگیری‌های نماینده مجلس سال گذشته در اسفند ماه افتتاح شد و امروز در خدمت شهروندان بوده است، البته اشکالات و ضعف‌هایی در بیمارستان وجود دارد که به زودی مرتفع می‌شود.

وی به حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت و گفت: در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی از مطالبات جدی مردم بیش از ۱۰ سال بود هیچ اتفاقی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی انجام نشده بود که با پیگیری‌هایی که صورت گرفت امروز شهرداری ملارد با کمک دولت ۵۰ دستگاه اتوبوس یارانه خریداری کرده است و به مرور به ناوگان حمل و نقل شهرستان اضافه خواهد شد، ۷۰ درصد اعتبار این منابع از دولت و ما بقیه آن درآمد شهرداری انجام شده که شهرداری ۱۲ دستگاه آن را تحویل گرفته است و مابقی را هم به زودی تحویل خواهد گرفت.

فرماندار ملارد ادامه داد: ۱۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون برای صفادشت در نظر گرفته شده که جهت نوسازی حمل و نقل عمومی ۵۰ دستگاه دیگر اتوبوس برای شهر ملارد برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیاز است که محقق شود.

کریمی به موضوع مترو غرب استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع مترو یکی از مهم‌ترین موضوعات است، که سال‌های سال مردم شهرستان‌های غرب استان تهران آرزوی آغاز احداث این پروژه را داشتند که در سفر ریاست جمهور به شهرستان‌های غرب استان تهران کلید خورد و دستور داده شد، کمتر از هشت ماه شرکت مترو غرب استان تهران سه روز گذشته افتتاح شد و در آینده نزدیک با اجرای طرح مطالعاتی اواخر بهار سال آینده پروژه عملیاتی مترو که بخش عظیمی از مسئله ترافیکی غرب استان تهران را حل خواهد آغاز خواهد شد و همه عزیزان طعم شیرین استفاده از آن اقدام مؤثر را خواهند کشید.

وی یادآور شد: در حوزه اقتصادی و ایجاد اشتغال با پیگیری احداث شهرک صنعتی را در دستور کار قرار دادیم و موضوعات که سال‌های قبل مطرح شده و به نتیجه نرسیده بود امسال در شورای برنامه ریزی تصویب شد، اواخر امسال نیز آغاز عملیات آماده سازی شهرک شروع خواهد شد و با احداث این شهرک صنعتی حدود ۲۵ هزار اشتغال در شهرستان ایجاد خواهد شد که پیش‌بینی ما این است که تا ۱۰ سال آینده مشکل اشتغال در شهرستان ملارد و حتی شهرهای اطراف شهرستان نخواهیم شد.

کریمی تصریح کرد: در موضوع پیگیری تصویب لکه‌های صنعتی دوتا صنعتی از گذشته پیشنهاد شده بود که یکی در قبچاق و بیدگنه مصوب و نهایی شده یک سری مراحل اداری دارد که با پیشنهادی که ما دادیم مصوب خواهد شد و در این دولت هم حدود ۱۰ هزار نفر مشغول کار شدند.

وی افزود: سال گذشته فعال کردن واحدهای راکد را دستور کار قرار دادیم و در یک سال گذشته حدود ۱۲ واحد پولی راکد و نیمه فعال حمایت شدند و با فعال شدن این ۱۲ واحد حدود هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

وی یاد آور شد: بحث ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را در دستور کار داشتیم که ۲۰ جلسه بسیار جدی و با مصوبات خوب در این جلسات مطرح که حدود