احتمال وقوع تندباد شدید طی ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه در استان تهران
احتمال وقوع تندباد شدید طی ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه در استان تهران
تهران- مدیرکل هواشناسی استان تهران از احتمال وقوع باد و تندباد لحظه ای شدید و بسیار شدید طی چهارشنبه و پنجشنبه ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه در استان خبر داد.

به گزارش شهریاریها ، مجتبی جلالی در خصوص وضعیت جوی و آب و هوایی استان تهران برای امروز دوشنبه ۲۷ بهمن ماه اظهار داشت: آسمان امروز استان صاف و در بعضی ساعات غبارآلود خواهد بود و حداکثر دما ۲۰ درجه سانتی گراد و حداقل دما ۸ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

جلالی در ادامه از وقوع باد و تندباد لحظه‌ای شدید و بسیار شدید در استان خبر داد و گفت: چهارشنبه و پنجشنبه ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه به واسطه تغییرات فشار در سطح زمین وزش باد و تند بادهای لحظه‌ای، شدید و گهگاهی خیلی شدید، مناطق مختلف استان را به تناوب درگیر می‌کند و ممکن است خیزش گرد و خاک را در برخی نقاط مثل یک سوم جنوبی استان تهران داشته باشیم.

وی در خصوص امکان آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، سازه‌های مرتفع، دکل‌ها و تابلوهای تبلیغاتی بر اثر وزش شدید باد هشدار داد و بیان داشت: به تولیدکنندگان گل و گیاه، توصیه می‌کنیم که سازه‌های موقت و سقف گلخانه‌های خود را تقویت کنند.

مدیر کل سازمان هواشناسی استان تهران همچنین عنوان داشت: از شهروندان نیز می‌خواهیم از قرار گرفتن در ارتفاعات، پارک خودرو زیر درختان و کنار ساختمان‌های نیمه کاره، پرواز با گلایدر، انجام عملیات در برج‌ها، سازه‌های مرتفع و دکل‌ها خودداری کنند.