احتمال توافق برای تجمیع هیئت‌های اجرائی برای انتخابات سال آینده
احتمال توافق برای تجمیع هیئت‌های اجرائی برای انتخابات سال آینده

شهریاریها :  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه اگر طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات تصویب نشود، برای تجمیع هیئت های اجرائی توافقی صورت می‌پذیرد که در طی این توافق که مسبوق به سابقه است، هیئت اجرائی انتخابات ریاست جمهوری، امور مربوط به انتخابات شوراها را نیز انجام می‌دهد. سه‌شنبه ۵ […]

شهریاریها :  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه اگر طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات تصویب نشود، برای تجمیع هیئت های اجرائی توافقی صورت می‌پذیرد که در طی این توافق که مسبوق به سابقه است، هیئت اجرائی انتخابات ریاست جمهوری، امور مربوط به انتخابات شوراها را نیز انجام می‌دهد.
سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۴
احتمال توافق برای تجمیع هیئت‌های اجرائی برای انتخابات سال آینده

محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تجمیع هیئت‌های اجرائی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، اظهار داشت: طرحی را در کمیسیون شوراها تهیه کرده‌ایم که اگر در صحن مجلس نیز تصویب شود، در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هیئت اجرائی مشترکی را خواهیم داشت.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر این طرح تصویب نشود، توافقی صورت می‌پذیرد، ادامه داد: در دوره قبلی که انتخابات شوراها و ریاست جمهوری توافق شده بود که هیئت اجرائی انتخابات ریاست جمهوری کارهای مربوط به هیئت اجرائی انتخابات شوراها را نیز انجام دهند، این نیز یکی از ایده‌ها است که در جلسات آینده پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: هیئت اجرائی از بین ۳۰ نفر از معتمدین محلی معرفی و دعوت می شوند که شورای نگهبان از بین این افراد، ۸ نفر را انتخاب می کند و آن ها به عنوان معتمدین و هیئت اجرایی فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه دادستان ، فرماندار و رئیس اداره ثبت احوال نیز به این ۸ نفر اضافه می شوند، گفت: در قانون قبلی برای هیئت اجرائی انتخابات، رئیس شورای شهرستان نیز حضور داشت ولی در صورت تجمیع هیئت‌های اجرائی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، دیگر نمی‌تواند حضور داشته باشد.