اجرای مترو شهرستان های غرب تهران کلید خورد
اجرای مترو شهرستان های غرب تهران کلید خورد
شهریار- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از اجرای مترو شهرستان های غرب تهران در پی سفر رئیس جمهور به این مناطق خبر داد.

به گزارش شهریاریها ،عابد ملکی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران اظهار داشت: بر اساس تاکید رئیس‌جمهور حمل و نقل ریلی غرب استان تهران با مشارکت شهرداری‌ها شروع می‌شود و در این راستا دولت نیز حداکثر مساعدت و همراهی را معمول خواهد داشت.

وی ادامه داد: شرکت سهامی مشترک از شهرداری‌های شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد، اندیشه و شرکت عمران شهر جدید اندیشه تشکیل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: اساسنامه شرکت باید به به تأیید شوراهای شهر و سپس وزارت کشور برسد و امکان استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نیز تأمین بودجه در بودجه‌های سنواتی دولت در دستور کار قرار دارد.

ملکی با اشاره به اینکه پیش‌بینی اجرای این پروژه سه سال می‌باشد، گفت: علاوه بر تأمین منابع مالی، مدیریت، هماهنگی و پیگیری اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است که در این زمینه نیز باید با شهرداری تهران هماهنگی لازم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه با حضور هادی گورابی مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران و همچنین شهرداران شهرهای مربوطه در مورد محتوای اساسنامه شرکت سهامی مشترک بحث و تبادل نظر صورت گرفت.