اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان تهران
اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان تهران
شهریاریها - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از اجرای فاز اول طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان در استان تهران از فردا(دوشنبه) خبر داد.

به گزارش شهریاریها ،حشمت الله عسگری روز یکشنبه در جلسه کارگروه آرد و نان استان با اشاره به عدم تغییر قیمت نان در سال جاری اظهار داشت: قیمت نان همان نرخ مصوب سال ۱۴۰۰ است و هرگونه افزایش خارج از مصوبه غیرقانونی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و نصب کارتخوان ها در سطح نانوایی های استان از فردا آغاز و تاکنون 6800 کارتخوان آماده و تحویل خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ضرورت اجرای این طرح عنوان کرد: اجرای این طرح در سطح کشور باعث کاهش هدررفت سالانه بیش از حدود چهار  میلیون تن نان در کشور خواهد شد و از طرف دیگر با توجه به یارانه ای بودن آرد مورد استفاده نانوایی ها از قاچاق آن در سطح گسترده ای جلوگیری خواهد شد.

عسگری اجرای این طرح را عامل مهمی در مدیریت مصرف و برنامه ریزی برای جلوگیری از سو مصرف این کالای استراتژیک دانست.

وی همچنین از دستگاه های اجرایی و نظارتی ذی ربط خواست با تشدید فعالیت گشت های بازرسی، نظارت لازم را در زمینه های بهداشتی و قیمت نان به عمل آورده و مانع از هرگونه سوءاستفاده و تخلف خواهد شد.