به گزارش ایتنا و به نقل از Space، ناسا در حال حاضر سرگرم ارزیابی اثرات احتمالی ویروس کرونای جدید است که می‌تواند بر برنامهٔ فضایی ایالات متحده اثرگذار باشد. این اقدام پس از آن انجام شد که یکی از مراکز پژوهشی این نهاد پس از کشف یک مورد مبتلا در همی…

به گزارش ایتنا و به نقل از Space، ناسا در حال حاضر سرگرم ارزیابی اثرات احتمالی ویروس کرونای جدید است که می‌تواند بر برنامهٔ فضایی ایالات متحده اثرگذار باشد. این اقدام پس از آن انجام شد که یکی از مراکز پژوهشی این نهاد پس از کشف یک مورد مبتلا در همین هفته، مجبور شد کارمندان خود را راهی خانه کند.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به بخش‌هایی از بیانیهٔ آقای تیم برایدنستین (مدیر ناسا):

«روز یکشنبه ۸ مارس، متوجه شدیم که نتیجهٔ آزمایش ویروس کرونای یکی از کارمندان در مرکز پژوهشی ایمز واقع در ایالت کالیفرنیا، مثبت است. هرچند که ما باور داریم این مرکز چندان در معرض خطر نبوده، اما با در پیش گرفتن اقدامات احتیاطی و پس از مشورت با معاون بهداشت و درمان ناسا، تصمیم گرفتیم تا اطلاع ثانوی، کارمندان از خانه به دورکاری بپردازند.

«با محدود کردن آمد و شد پرسنل در این مرکز، خواهیم توانست به ضدعفونی آن بپردازیم. مدیر و معاون بهداشت و سلامت مرکز ایمز، هرگونه تماس کارمند مبتلا را ردیابی می‌کنند و به افرادی که ممکن است با به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم وی تماس داشته باشند، اطلاع خواهند داد.

«دسترسی به این مرکز پژوهشی تنها برای پرسنل ویژه و کسانی که برای محافظت از بهداشت و زندگی، اموال و مأموریت‌های حیاتی که به تأیید مدیر مرکز رسیده باشد، مجاز خواهد بود. به کسانی که به تجهیزات دورکاری دسترسی ندارد یا کسانی که در آزمایشگاه‌ها یا دیگر مراکزی کار می‌کنند که به تجهیزات فنی نیاز دارند، راهنمایی ارائه خواهد شد.

«افزون بر این، با توجه به عدم قطعیت وضعیت ویروس کرونا در ایالات متحده و تأثیر بالقوهٔ آن بر مسافرت در طول چند هفتهٔ آینده، شماری از پویش‌های علمی ناسا که می‌بایست اکنون برگزار گردند، لغو می‌گردند و چند ماه آینده برگزار خواهند شد.

 

«دورکاری داوطلبانهٔ کارکنان در روز جمعهٔ گذشته، محک خوبی بود که آمادگی ناسا در مقیاس وسیع و بدون هیچ گزارشی مبنی بروز مشکل را نشان می‌داد. من از همهٔ کارکنان ناسا خواسته‌ام تا از مقررات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ناسا پیروی کنند و در صورتی که هرگونه پرسشی دارند، آن را با سرپرست خود در میان بگذارند.

«حتماً شنیده‌اید که رهبران این آژانس هوافضا، همواره مراقبت از کارکنان خود را در صدر اولویت‌های خود قرار داده‌اند. همزمان با همه‌گیر شدن ویروس کرونا، ما همچنان با دقت وضعیت را پایش خواهیم کرد و هماهنگی‌های لازم را با دولت فدرال، مقامات دولتی و سایر انجمن‌ها به‌عمل خواهیم آورد تا برای حفاظت از خانوادهٔ ناسا، گام‌های مناسب برداشته شود».