محمد تاجیک : به تازگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اظهار نظری مهم بدون نام بردن از فیلم گشت ارشاد و ریحانه پارسا ، گفته است که یک فیلم نباید به پای یک بازیگر بسوزد . به گزارش سینما سینما ، این اظهار نظر وزیر ارشاد اظهارنظر مهم و قابل توجهی است که می […]

محمد تاجیک : به تازگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اظهار نظری مهم بدون نام بردن از فیلم گشت ارشاد و ریحانه پارسا ، گفته است که یک فیلم نباید به پای یک بازیگر بسوزد .

به گزارش سینما سینما ، این اظهار نظر وزیر ارشاد اظهارنظر مهم و قابل توجهی است که می تواندو باید بتواند  مشکلات خیلی از فیلمها و سریالها را حل کند .

از سالها قبل برخی سریالها و فیلمها ساخته شده اند که بعدها  برخی بازیگران آن دچار مشکل می شدند . تا همین چند وقت پیش برخی سریالهای تلویزیونی به دلیل حضور برخی بازیگران دچار مشکل می شدند و حتی به باز پخش هم نمی رسند .البته گویا مدتی است این رویه غلط کنار گذاشته شده و این سریالهای قدیمی از شبکه های مختلف پخش می شوند .

با توجه به حضور ریحانه پارسا در فیلمهای دیگر ، این اظهار نظر وزیر ارشاد مشکلات این فیلمها را حل خواهد کرد. البته فیلمهای دیگری هستند که در این سالها با مشکل مواجه بودند . مثلا فیلم سفر به هیدالو به کارگردانی مجتبی راعی که اتفاقا فیلمی مذهبی و معناگراست بیش از ۱۵ سال است که به خاطر حضور دو دقیقه ای زهرا امیر ابراهیمی در توقیف به سر می برد .

چند سال پیش مجتبی راعی کارگردان فیلم سفر به هیدالو که به برنامه هفت آمده بود و از توقیف این فیلم به خاطر حضور زهرا امیر ابراهیمی گلایه داشت مثال جالبی می زد او می گفت مثلا نیکول کیدمن هم فیلمهای بازی کرده که برخلاف معیارها و موازین ماست ولی تلویزیون آثار خوب او را پخش می کند . با همین منطق فیلمهای نیکول کیدمن ،فیلم سفر به هیدالو را هم نمایش دهید .

از سویی دیگر ، چند سالی پیش قرار بود مستندی درباره فیلم درباره الی در گروه هنروتجربه اکران شود ولی به خاطر حضور گلشیفته فراهانی اکران آن منتفی شد .

جالب است بدانید مدتهاست که فیلمهای ارزشمند و دفاع مقدسی مثل میم مقل مادر ، اشک سرما و به نام پدر در تلویزیون امکان نمایش ندارند . از این مثالها زیاد است .

اظهار نظر مهم وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصولگرای ابراهیم رییسی ، احتمالا باید خط پایانی بر یک رویه غلط در این سالها باشد ، رویه ای که اتفاقا خود مدیران را بیشتر از هرکسی آزار داده بود .در سالهای اخیر ، خیلی از بازیگران بودند که به دلایل مختلفی ، دچار مشکل می شدند و بالطبع آن ، فیلمها و سرسالها و حتی سریالهای بازپخشی شان دجار مشکل می شد .ای کاش در خیلی از موارد دیگر ، برخورد منطقی و درستی با مسائل شود وبه جای پاک کردن صورت مُسئله ، به حل مسئله پرداخت .