آمار کلی ثبت نام شدگان شوراهای روستا در استان تهران تشریح شد
آمار کلی ثبت نام شدگان شوراهای روستا در استان تهران تشریح شد
تهران- رییس ستاد انتخابات استان تهران آمار کلی ثبت نام شدگان شوراهای روستا در استان تهران را تشریح کرد.

به گزارش شهریاریها ،شکرالله حسن بیگی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آمار کلی ثبت نام شدگان شوراهای روستا در استان تهران اظهار داشت: در استان تهران در حال حاضر ۴۱۴ روستا وجود دارد که واجد شورای سه نفره و ۱۰۵ روستا نیز واجد روستای ۵ نفره می‌باشند و جمعاً ۵۱۹ روستا در آینده نزدیک دارای شورا می‌شوند و مجموعاً یک هزار و ۷۶۷ کرسی به خود اختصاص می‌دهند.

حسن بیگی افزود: تعداد ثبت نام شدگان نهایی ششمین شورای روستاها ۵ هزار و ۲۰۹ نفر است که اگر بخواهیم مقایسه‌ای با شوراهای قبلی داشته باشیم داوطلبان در شورای پنجم روستاها تعداد ۴ هزار و ۳۴۳ نفر بودند و در شورای چهارم ۴ هزار و ۱۹۶ نفر بودند که رشد ۲۰۰ نفری را نسبت به شورای چهارم و رشد ۹۰۰ نفری را نسبت به شورای پنجم شاهد هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در خصوص نحوه ثبت نام داوطلبان شورا عنوان داشت: نحوه ثبت نام ۴ هزار و ۳۰۰ نفر معادل ۸۳ درصد در بخشداری‌ها و ۳۱۱ نفر معادل ۶ درصد در دفاتر پیشخوان و ۲۸۱ نفر معادل ۵ درصد با کامپیوتر و ۳۱۷ معادل ۶ درصد با موبایل بوده است.

وی در باره ترکیب جنسیتی داوطلبان نیز گفت: ۸۹ درصد معادل ۴ هزار و ۶۲۰ نفر از شرکت کنندگان از آقایان و ۱۱ درصد معادل ۵۸۹ نفر هم از خانم‌ها هستند و از حیث تحصیلات یک هزار و ۶۳۰ نفر دیپلم، ۳۶۹ نفر فوق دیپلم، یکهزار و ۱۸ نفر لیسانس، ۲۵۴ نفر فوق لیسانس، یک هزار و ۱۴۸ نفر تحصیلات ابتدایی، ۴۳۸ نفر راهنمایی، ۳۰۳ نفر متوسطه و ۳۶ نفر تحصیلات حوزوی دارند.

حسن بیگی بیان داشت: از حیث سن و سال داوطلبان زیر ۳۰ سال ۳۵۹ نفر ۳۰ تا ۳۵ سال ۸۲۰ نفر ۳۶ تا ۴۰ سال یکهزار و ۸ نفر ۴۱ تا ۴۵ سال ۷۳۳ نفر ۴۶ تا ۵۰ سال ۵۹۴ نفر ۵۱ تا ۵۵ سال ۶۱۰ نفر ۵۶ تا ۶۰ سال ۴۵۸ نفر و ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۳۸ نفر ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۵۹ نفر ۷۱ تا ۷۵ سال ۵۸ نفر و بالای ۷۵ سال نیز ۳۲ نفر تخمین زده شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران بیان داشت: از حیث مذهب ۵ هزار و ۱۹۳ نفر از داو طلبان شیعه و ۱۰ نفر اهل سنت و ۵ نفر مسیحی و یک نفر سایر ثبت شده و از حیث پراکندگی شغلی نیز فرهنگیان ۲۱۱ نفر پزشک ۱۱ نفر، کشاورز ۵۶۸ نفر، کارمند ۸۴۳ استاد دانشگاه ۸ نفر بیکار ۱۳۲ نفر، بازنشسته ۵۴۲ نظامی ۲۳ آزاد ۲ هزار و ۴۳۰ نفر، سایر ۳۹۶ نفر روحانی ۲۰ وکیل ۲۳ و ۲ نفر هم سابقه نمایندگی در مجلس را دارند.

وی افزود: از جهت ایثارگری ثبت نام شدگان شوراهای روستا در استان تهران نیز ۴ هزار و ۵۴۷ نفر معادل ۸۷ درصد غیر ایثارگر و ۶۶۲ داوطلب معادل ۱۳ درصد ایثارگر و داوطلبینی که سابقه عضویت در شورای طی ادوار گذشته را دارند یک هزار و ۵۰۷ نفر معادل ۲۹ درصد هستند و ۳ هزار و ۷۰۲ نفر معادل ۷۱ درصد سابقه عضویت در شورا را ندارند و برای اولین بار است که برای رقابت در این انتخابات و شورا شرکت می‌کنند.