آمار مبتلایان کرونا در شهریار به ۱۰ هزار و ۷۰۳ نفر رسید
آمار مبتلایان کرونا در شهریار به ۱۰ هزار و ۷۰۳ نفر رسید
شهریار - مدیر شبکه بهداشت شهریار با بیان اینکه آمار مبتلایان کرونا در این شهرستان به ۱۰ هزار و ۷۰۳ نفر رسیده است گفت: ۴۸۶ بیمار بر اثر کووید ۱۹ تاکنون در شهریار جان باخته اند.

به گزارش شهریاریها ، محمد هادی ناصح عصر پنج شنبه در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بود از افزایش آمار کرونا در شهریار نسبت به هفته قبل خبر داد و اظهار داشت: نسبت به هفته قبل ۱۰ درصد فوتی افزایش یافته همچنین ۱۹ درصد بستری جدید و ۱۲ درصد تعداد تخت بیماران کرونایی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: روند آمار کرونا در شهریار به طور آرام افزایش می یابد و با توجه به اعلام وزارت بهداشت ویروس جهش یافته انگلیسی افزایش مبتلایان را در پی داشته است و با توجه به اینکه ویروس کرونا بالای ۶۰ سال را مورد هدف قرار می‌داد متأسفانه الان زیر ۱۹ سال بیشتر به این ویروس مبتلا می‌شوند و حتی در نوزادان نیز دیده شده است.

مدیر شبکه بهداشت شهریار در ادامه به واکسینه شدن ۴۱۳ نفر از کادر درمان شهریار به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: هفته گذشته واکسن روسی در ۴ مرکز درمانی شهریار به کادر درمان تزریق شد ۱۵۰ نفر در بیمارستان امام سجاد، ۱۰۰ نفر در بیمارستان تأمین اجتماعی، ۸۵ نفر در بیمارستان نور و ۴۸ نفر در بیمارستان میلاد واکسینه شدند و هنوز بخش زیادی از کادر پزشکی باقی مانده است و منتظر واکسن چینی هستیم که در اختیار ما قرار بگیرد.

ناصح به اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان شهریار اشاره کرد و افزود: در مجموع ۲ هزار ۱۰۶ خانوار به طور حضوری پیگیری شده اند و ۱۲ هزار و ۹۴۸ نفر نیز به صورت تلفنی از طرف اطرافیان پیگیری صورت گرفته و ۴۸۶ بیمار بر اثر کووید ۱۹ تاکنون در شهریار جان باخته اند.

وی در ادامه افزود: مجموعاً ۷ هزار ۹۵۰ تست پی. سی. آر انجام گرفته که ۲۰ درصد مورد مثبت کرونا بوده است همچنین ۳ هزار ۶۸۹ تست سریع انجام گرفته ایم که ۱۷۶ مورد مثبت کرونا بوده است.

مدیر شبکه بهداشت شهریار از برنامه ریزی برای ایام نوروز خبر داد و گفت: برای ایام نوروز نیز فعالیت ادامه دارد و برای تیم‌های نظارتی و مراقبتی برنامه ریزی شده است و همچنین ۱۰ مرکز جامع سلامت با تعدادی از همکاران در ایام تعطیلات خدمات رسانی می‌کنند.

دکتر ناصح در پایان بیان کرد: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا از شهروندان درخواست دارم استفاده از ماسک و رعایت فاصله گزاری اجتماعی و مخصوصاً خودداری از تجمع‌ها که مهمترین مسئله است دوری کنند و انشاالله با توکل به خدا و رعایت مسائل بهداشتی نوروز آرام داشته باشیم.