آمار دقیق کاندیداهای انتخابات مجلس در استان البرز موجود نیست
آمار دقیق کاندیداهای انتخابات مجلس در استان البرز موجود نیست

شهریاریها : سعید ناجی ظهر دوشنبه در نشستی خبری، با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهار کرد: تغییرات قانون انتخابات یا افزایش تعداد نمایندگان به نتیجه نرسیده است. وی با تاکید بر اینکه تأمین شرایط نسبی برابر برای کاندیداهای انتخاباتی و دقت در بررسی صلاحیت‌ها باید به‌درستی انجام شود، گفت: باید شرایط سالمی ایجاد تا […]

شهریاریها : سعید ناجی ظهر دوشنبه در نشستی خبری، با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهار کرد: تغییرات قانون انتخابات یا افزایش تعداد نمایندگان به نتیجه نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تأمین شرایط نسبی برابر برای کاندیداهای انتخاباتی و دقت در بررسی صلاحیت‌ها باید به‌درستی انجام شود، گفت: باید شرایط سالمی ایجاد تا مردم رأی دهند زیرا رأی مردم محترم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در بخش دیگری بر اهمیت مقبول بودن رفتار و کردار کاندیداها، گفت: امکاناتی که حق استفاده از آن در انتخابات وجود ندارد، نباید مورداستفاده قرار گیرد، این مهم به‌خوبی رصد خواهد شد.

ناجی با اشاره به اینکه کاندیداها باید از وعده پوچ و توخالی بپرهیزند، گفت: افرادی که صلاحیت‌ها را تائید می‌کنند باید به این نکات دقت کنند.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای انتخاباتی رصد می‌شود، گفت: هزینه‌های تبلیغاتی انتخابات باید قابل‌کنترل باشد، کاندیداها باید بدانند روش‌های تبلیغاتی آن‌ها رصد و نظارت می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در بخش دیگری به مسائلی که برای برخی از شوراهای شهر در استان پیش‌آمده اشاره کرد و گفت: حاشیه‌ها و مسائلی که پیش‌آمده توسط نهادهای مسئول بررسی می‌شود، حتی گاهی سلب عضویت و یا حتی انحلال شوراها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

ناجی بابیان اینکه برخی از اعضای شوراها در استان خطا داشته‌اند، گفت: فعالیت‌های قانون‌مند شوراها رو به بهتر شدن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای ایجاد فضای شفای تلاش کنیم، گفت: افرادی که انتخاب می‌شوند بار سنگینی بر عهده‌دارند زیرا سرنوشت کشور به آن‌ها بستگی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در بخش دیگری به اهمیت رسانه‌ها در فرایند انتخابات اشاره کرد و گفت: از مدیران می‌خواهیم همکاری بیشتری با رسانه‌ها داشته باشند، باید به رسانه‌ها اجازه نقد و تحلیل داده شود.

ناجی با تاکید بر اینکه قانونمند شدن تجمعات و رفتارهای سیاسی مدنظر است، گفت: امیدواریم فضای جامعه به گونه باشد که احزاب رسمی کشور بتوانند در چارچوب قانون فعالیت کنند و با انجام سخنرانی‌ها به شورونشاط انتخاباتی کمک کنند.

وی همچنین در خصوص آمار افرادی که در استان برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: متن استعفا باید به مدیران مجموعه ارائه شود، به همین دلیل آمار دقیقی در این زمینه نداریم.