آماده سازی 40 مسجد برای استقبال از معتکفان در شهریار
آماده سازی 40 مسجد برای استقبال از معتکفان در شهریار

گروه دین و معارف : رئیس تبلیغات اسلامی شهریار از آماده سازی 40 مسجد برای استقبال از معتکفان در شهرستانهای شهریار خبر داد.  حجت الاسلام حسینعلی رضازاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ماه رجب یکی از پرفضیلت ترین ماه ها است که در این ماه خداوند درهای رحمت و برکت خود را به […]

1098530_123گروه دین و معارف : رئیس تبلیغات اسلامی شهریار از آماده سازی 40 مسجد برای استقبال از معتکفان در شهرستانهای شهریار خبر داد.

 حجت الاسلام حسینعلی رضازاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ماه رجب یکی از پرفضیلت ترین ماه ها است که در این ماه خداوند درهای رحمت و برکت خود را به سوی بندگان می گشاید این ماه فرصت مغتنمی است تا با استفاده از بخشش و رحمت خداوند، دلهای خود را پاک کرده و با خلوص نیت به استقبال ماه رمضان، ماه قرآن و اخلاص برویم.

اعتکاف زمینه ساز استقبال از ماه قرآن و روزه است.

وی ادامه داد: یکی از آداب حسنه و توصیه شده ویژه ماه رجب، مراسم پرفیض اعتکاف است که پلیدیها و بدیها را از وجود انسان دور می کند و قلب و روح را برای پذیرش دعوت حق آماده می سازد.
رئیس تبلیغات اسلامی شهریار با تاکید بر اهمیت اعتکاف در آئین اسلام، گفت: اگر انسان نفس رامهارنکرده و آن را تهذیب نکند، نفس، او رابه سمت کفر روانه می کند، اعتکاف یکی ازبهترین فرصتها برای رسیدگی به پروندۀ نفس است و تفاوتی میان افراد وجود ندارد.

حجت الاسلام رضازاده افزود: تمام افراد جامعه در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، تحصیلی و…. نیازمند تذهیب نفس و تجدید قوای روحی هستند و اعتکاف بهترین فرصت برای دل کندن از وابستگیهای دنیوی و پوچ است.

حضور نسل جوان در مراسم ملی و مذهبی بسیار چشمگیر و قابل ستایش است

این مسئول از برگزاری جلسات متعدد در زمینه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم اعتکاف در سطح شهرستان خبر داد و بیان کرد: در این جلسات که با حضور مسئولان مربوطه در شهرستانهای شهریار و ملارد برگزار شد، حاضرین در رابطه با برگزاری مسابقات فرهنگی، تشکیل حلقه های بصیرت و معرفت، ارتقای سطح اعتقادی، پاسخگویی به شبهات شرکت کنندگان و برنامه ریزی و هماهنگی با مدارس و مراکز دانشگاهی جهت حضور پرشور دانش آموزان و دانشجویان در این مراسم، بحث و تبادل نظر کردند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت تمهید مقدمات لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم معنوی اعتکاف در سطح شهرستان، یادآور شد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، ثبت نام علاقمندان جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهرستان در حال انجام است و این مرحله تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

حجت الاسلام رضا زاده گفت: در این راستا بالغ بر ۴۰ مسجد در سطح شهرستانهای شهریار و ملارد میزبان معتکفین هستند.

این مسئول متذکر شد: حضور نسل جوان در مراسم مذهبی به ویژه آیین اعتکاف، بسیار چشمگیر است و پیش بینیها بر آن است که امسال نیز این مراسم با استقبال گسترده ای از سوی مردم به ویژه جوانان روبرو شود.