آغاز واکسیناسیون کرونا تا قبل از ۲۲ بهمن
آغاز واکسیناسیون کرونا تا قبل از ۲۲ بهمن
تهران- وزیر بهداشت، در ارتباط با تازه ترین اقدامات برای دسترسی به واکسن و شرایط کرونایی کشور، نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش شهریاریها ، سعید نمکی، روز چهارشنبه در ارتباط زنده خبری با شبکه خبر سیما، با عنوان این مطلب که حدود ۱۰ نقطه قرمز در استان مازندران داریم که با تلاش همکاران ما، این نقاط به سمت رنگ نارنجی تغییر وضعیت می‌دهد، گفت: در حال حاضر ۲۳ شهر نارنجی، ۱۶۴ شهر زرد و ۲۵۱ شهر آبی داریم.

وی به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در رهگیری افراد مبتلا، همکاری خوبی صورت گرفته است.

وزیر بهداشت به رعایت پروتکل‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه شاهد افت رعایت پروتکل‌ها هستیم که ناشی از ساده انگاری برخی هموطنان است.

وی در ارتباط با موارد جدید ویروس جهش یافته، افزود: بعد از آن چند مورد، هیچ گونه از ویروس انگلیسی را نداشته‌ایم و حال آن چند نفر نیز رو به بهبود است.

نمکی به واکسن ایرانی اشاره کرد و گفت: مراحل بالینی واکسن بنیاد برکت و مؤسسه رازی نیز در حال دنبال شدن است. در مورد واکسن مشترک با کوبا نیز پیش بینی می‌کنیم اواسط بهار به مرحله تولید برسد.

وی در ارتباط با خرید واکسن نیز اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا قبل از ۲۲ بهمن کار واکسیناسیون گروه‌های در اولویت را آغاز کنیم.

نمکی افزود: اما تا زمانی که مطمئن‌ترین و بی عارضه ترین واکسن را تهیه نکنیم، کار واکسیناسیون را آغاز نخواهیم کرد.

وزیر بهداشت با گلایه از کسانی که توصیه‌های وزارت بهداشت را گوش نمی‌دهند، گفت: در کشوری که کادر درمان حدود یک سال ایستادگی کرده‌اند، در شرایط سخت تحریم، دستاورد کمی نیست.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای با بی توجهی در مراسم و مسافرت‌ها، این دستاوردها را زیر سوال می‌برند.