آغاز طرح غبارروبی مساجد شهرستان قدس
آغاز طرح غبارروبی مساجد شهرستان قدس

شهریاریها : سیدمصطفی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قدس گفت: ماه شعبان، ماه آماده‌سازی امت اسلامی برای ورود به ماه مبارک و پر خیر و برکت رمضان است و این ماه برای مسلمانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وی تصریح کرد: در این ماه است که مسلمانان آماده می‌شوند تا یک […]

13920412000309_PhotoAشهریاریها : سیدمصطفی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قدس گفت: ماه شعبان، ماه آماده‌سازی امت اسلامی برای ورود به ماه مبارک و پر خیر و برکت رمضان است و این ماه برای مسلمانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در این ماه است که مسلمانان آماده می‌شوند تا یک ماه روزه‌داری کرده و فرائض دینی و عبادات خاص ماه مبارک رمضان را انجام دهند.

مدیر کل مرکز رسیدگی به امور مساجد قدس با اشاره به برگزاری ده‌ها برنامه معنوی، فرهنگی و مذهبی در مساجد طی این ماه گفت: بر اساس یک سنت معنوی هر ساله در دهه آخر ماه شعبان طرح غبارروبی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان انجام می‌شود که اجرای این طرح در مساجد شهرستان قدس آغاز شده است.

حسینی افزود: هیئت امنای مساجد، افراد مومن و مسلمان شهرستان، کانون‌های فرهنگی و بسیج و برخی از سازمان‌ها مانند شهرداری در اجرای این طرح مشارکت دارند.

* برگزاری برنامه‌های ویژه رمضان در 57 مسجد قدس

وی با بیان اینکه 57 مسجد در شهرستان قدس برای برگزاری برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان آماده می‌شوند، ابراز داشت: در ابتدا طرح غبارروبی مساجد را آغاز و در این طرح اقدام به غبارروبی،‌ عطرافشانی،‌ نظافت محوطه مسجد و فرش‌ها کرده‌ایم.

مدیر کل مرکز رسیدگی به امور مساجد قدس افزود: همانطور که گفته شد، این طرح با مشارکت خود مردم انجام شده و در روز آخر ماه شعبان تمام کارها به اتمام رسیده و مردم مومن و انقلابی شهرستان قدس آماده ورود به ماه مبارک رمضان می‌شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که در ماه رمضان چه برنامه‌هایی در مساجد شهرستان قدس برگزار می‌شود؟ گفت: در این ماه مبارک و پر خیر و برکت مناسبت‌های مختلفی از جمله میلاد با سعادت ائمه از جمله کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)،‌ شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و بالاخره لیالی قدر را داریم که برای هر کدام از آنها برنامه‌ای ویژه تدارک دیده شده است.

این مسئول تاکید کرد: در طول ماه رمضان قرائت کلام‌الله مجید با حضور قاریان برجسته و ممتاز شهرستان قدس و استان برگزار شده و محور اصلی برنامه‌ها که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد، معنوی و قرآنی است.